Vast wel.
Probeer je er alleen niet te veel op te focussen. Als je in het leven staat met als doelstelling: "Ik moet een levenspartner vinden", dan vraag ik me af of je eindigt met de persoon waar je echt blij mee bent.
Ik spreek helaas uit ervaring, mijn zusje heeft die houding, al haar vrienden waren al getrouwd en zij was nog vrijgezel. Alles waar ze vroeger voor stond, alles waar haar levenspartner vroeger aan moest voldoen werd genegeerd en nu is ze samen met iemand die eigenlijk helemaal niet bij haar past.
Zij is zelf helemaal verandert, ze is niet meer de gezellige en spontane leuke meid van vroeger, maar echt een pin geworden. Ik heb één keer de fout gemaakt haar te vragen of ze echt gelukkig was. Ze snauwde gewoon terug dat ze gelukkig was en dat we ons er niet mee moesten bemoeien....

Ik moet zeggen: liever gelukkig alleen, dan ongelukkig samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jazeker, net zo als iedereen het recht heeft om te leven...

Toegevoegd na 1 minuut:
En is het voor een ieder weggelegd om de levenspartner tegen te komen, of dat vervolgens gebeurt is dan weer een tweede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ongetwijfeld mensen waar het niet voor geldt, maar in het algemeen gaat het gezegde "op ieder potje past een dekseltje" wel op. Dus strikt genomen een nee als ontwoord, maar het overgrote gedeelte wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zijn genoeg mensen die heel graag een partner zouden willen maar er door welke reden geen partner kunnen vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
door welke reden dan ook. moet het zijn.
Als voorbeeld ken ik enkele damens in mijn werkkring waarvan de mannen reageren van ieksss
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zomaar 'ns terugkijkt op je leven, kan het best zijn, dat er ooit iemand je levenspartner (of de liefde van je leven...) kan zijn geweest. Door omstandigheden is het er niet van gekomen een leven samen te hebben, maar achteraf denk je misschien tóch, dat hij/zij het misschien geweest zou kunnen zijn - maar wéten doe je dat niet, omdat het speculeren/fantaseren blijft hoe je leven dan was gelopen. Dus tegenkomen hoeft geen garantie te zijn voor een levenspartner, die elke ochtend naast je wakker wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog steeds onbegrijpelijk en onverklaarbaar waarom we verliefd worden op een speciaal persoon.
Ons eigen karakter, voorkeuren, omstandigheden en noodzaak, moeten als het kan naadloos aansluiten bij onze levenspartner.
Maar er zijn nog veel meer biologische processen waar we nog vrijwel niets van weten, dat alles op gang brengt.
Het is ook een soort vraag en aanbod.
Je hebt bepaalde verwachtingen van je e.v.t.levenspartner en je hebt iets van je zelf te bieden voor de andere partij.
Maar deze regeltjes gaan vaak niet op.
Het spreekwoord: liefde maakt blind, zegt al genoeg!!
Sommige liefdes zijn echt onmogelijk, ongewenst en/of ongepast.
Maar waarom worden we dan verliefd op een bepaalde persoon?
Het is en blijft een groot raadsel.
Misschien zijn er voor sommige mensen wel extreme en heel veel voorwaarden om de ander als levenspartner te kiezen.
En verwacht de ander ook extreme en heel voorwaarden .
Er zijn nog heel veel onbegrepen biologische processen die mede bepalen wie je levenspartner zou kunnen worden.
En sommige van deze processen zijn zo extreem dat je de ware nooit zal vinden!
Dus nee het is niet voor iedereen weggelegd en waarom?
Geen idee!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, niet iedereen zal een levenspartner tegenkomen. Sommige mensen zoeken misschien te hard. Maar ik geloof ook niet dat er voor iedereen één specifieke levenspartner is voorbestemd om eerljik te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn wel ik schat 7 miljard mensen ofzo in deze wereld. Als je goed zoekt, reizen en ontdekken dan vind je vast wel iemand denk ik.