kun je pijn compleet negeren(zie uitleg)?

Ik had vandaag buikkrampen en toen vroeg ik me af of je pijn kunt negeren. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld je bent gevallen en je knie ligt open, sommige mensen huilen en sommige niet, waar ligt het verschil tussen deze mensen dan. Is huilen dan een keuze die je kunt onderdrukken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Negeren kan nooit, je hersens blijven de signalen naar je lichaam zenden. Verdragen kan wel, maar ook maar tot op een bepaalde hoogte,daarna begin je lettelijk en figuurlijk te krimpen van pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de pijngrens bij sommige is het meer dan de andere. Dus als je te gevoelig bent kan je meer pijn hebben dan diegene.
Ja er zijn ook mensen die niet hun gevoelens willen tonen miss huilen ze ook daarom niet :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle mensen huilen als ze pijn hebben. Ze kunnen bijvoorbeeld ook boos worden. Als je knie bijvoorbeeld openligt dan doet dat erg pijn, er zijn mensen die dan huilen maar er zijn ook mensen die boos worden, of zich groot proberen te houden voor mensen. Iets kan ook wel pijn doen maar er zijn mensen die het gewoon negeren, maar dat hangt ook er vanaf hoe erg de pijn is en hoe het komt. Je moet bijvoorbeeld ook kijken als je pijn hebt wat je er aan kan doen. Smeer je iets op de plek of moet je gewoon even wachten tot de pijn is weggetrokken. Huilen of niet huilen hangt er ook helemaal van af wat voor persoon je bent, of je gevoelig bent of je er gewoon niks van aan trekt. Het is ook zeker een keus die je kan onderdrukken als je je bijvoorbeeld groot probeerd te houden voor anderen mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt meer aan je karakter denk ik.

Er zijn mensen die onmiddellijk hardop reageren als ze zich stoten, pijn doen, vallen.
Er zijn ook mensen die juist sprakeloos worden van de pijn, ze schrikken zo dat ze niets meer kunnen zeggen, zo één ben ik zelf. Mijn schrik en pijn implodeert in de eerste instantie zeg maar.
Hoe groter de pijn hoe zwijgzamer ik word, is niet handig trouwens want volgens mij kan je pijn, schrik, beter uiten door te exploderen in huilen of te schelden op die rottegel waar jij over struikelde en waardoor op je gezicht viel. Dan ben je dat vast kwijt.
Maar goed:
Niet huilen hoeft dus niet te betekenen dat je de pijn minder voelt, of de pijn negeert.