kunnen geesten contact zoeken?

kan het zijn dat geesten contact zoeken met bijv mensen of dieren, en zijn er ook kwade geesten? (demonen)
een vrouw bij mij in de straat is namelijk verhuist omdat haar huis bezeten was door een "demoon"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demonen bestaan niet in mijn optiek, wel de angst voor demonen.

Het beste antwoord

Tja, dat soort dingen zijn lastig te bewijzen en vind ik zelf dan ook moeilijk om te geloven. Toevallig had ik vandaag met een collega een gesprek over dat zijn dochter toen ze klein was steeds moest huilen omdat er een bepaalde man was die haar niet uit haar kamer liet gaan. Na gevraagd te hebben hoe die man eruit zag kwam hij erachter dat er vroeger inderdaad iemand had gewoond in het huis die er hetzelfde uit zag (tot in details van littekens in het gezicht) en dat die man een geestelijk gehandicapte zoon had gehad voor wie hij zich schaamde die hij zijn kamer niet liet verlaten. Bij dat soort verhalen ben ik altijd een beetje sceptisch, maargoed, dat was mijn collega ook vertelde hij maar als het je dochter van 7 overkomt dan kijk je er toch anders tegenaan. Ze zijn uiteindelijk ook verhuisd.
Of 'geesten' daadwerkelijk contact kunnen zoeken en of 'demonen' bestaan weet ik niet en kan ik ook niet beantwoorden, maar er zijn dus wel veel anekdotes over. Bedenk wat je zelf gelooft :) En wees blij dat jij de 'gave' niet hebt om ze te zien, want dat is volgens mij best beangstigend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je Derek oglivie moet geloven wel, in zijn shows zijn er namelijk regelmatig mensen die de aanwezigheid van geesten voelen. Desalniettemin heeft hij nooit kunnen bewijzen dat hij werkelijk met geesten kan communiceren. Het is denk ik maar net wat je zelf gelooft; geloof je erin, dan zijn ze er, geloof je er niet in, dan zijn ze er niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zo simpel:

Als je niet in geesten geloofd gebeurd er gewoon niks..

Want zoals jullie weten komen alleen mensen voor die geloof hebben en in geesten geloven, dat maakt jezelf banger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van mening dat het wel kan. Ik heb er ook diverse boeken over gelezen. Er zijn naar mijn mening ook veel kwade geesten. Die kunnen veel kwaad aanrichten. Degene die contact met mensen zoeken zijn meestal kwade geesten, die vinden het gewoon leuk om mensen te pesten of bang te maken. De goede geesten grijpen alleen in of maken contact als het echt nodig is. Zij laten je je eigen leven leiden en bemoeien zich er niet mee als het niet dringend nodig is. Zij zullen zich zelden "zomaar" aan je laten zien of contact met je maken. Dit is wat ik gelezen heb maar voor een deel ook zelf heb meegemaakt en gehoord heb van anderen die het meegemaakt hebben.
Mijn advies is: Houd je er niet bezig. Mensen die zich met die soort zaken bezig houden zijn vaak gemakkelijke prooien voor de kwade geesten. De goeden maken toch wel contact als zij het nodig vinden of grijpen toch wel in als zij het nodig vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
die soort zaken moet natuurlijk zijn dat soort zaken en
Degene die contact met mensen zoeken moet degenen die enz. zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets is nog niet waar puur omdat het geschreven staat. Er staat wel meer onzin in boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar, ik wilde net hetzelfde zeggen.
Ik heb ook al veel boeken gelezen over Hobbits namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan heb je het nog niet eens over alle andere wezens gehad die in die boeken worden genoemd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ok, maar Orcs bestaan natuurlijk wel, ik zag er net nog een lopen.
Cryofiel
12 jaar geleden
En de Magische Eenhoorn op het Domplein in Utrecht bestaat ook. Echt waar!
Uitgaande dat geesten bestaan is dat goed mogelijk, helaas zullen de meeste mensen de signalen nooit opvangen of begrijpen.
We moeten tegelijk ook wel degelijk rekening houden dat een aantal aandoeningen bij mensen, of bij oververmoeidheid, overspannen zijn enz. onze brein in staat is ons te laten denken dat we met geesten te maken hebben.
Dit kan soms zo sterk zijn, dan met echt denkt geesten te zien, ze te horen of ze te voelen.
Zelfs stemmen te horen, of opdrachten.
Dit maakt het ook zo moeilijk ergens een grens te trekken.
Het je niet thuis voelen in je huis, zoals de vrouw in je straat, kan hier ook mee te maken hebben.
Aan de andere kant is het ook bekend, dat zulke huizen mogelijk bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel dat zon geest in je huis zit die naar "het licht moet" hoe pak je dat dan aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geesten weg jagen, heel hard boe roepen, ze uitschelden enz. helpt natuurlijk niet.
Gaan zwaaien met bosjes brandende salie en daar kruisen mee maken, helpt ook niet.
Begin met je volkomen te ontspannen, neem er je tijd voor, stel je open, vraag om hulp aan je eigen gids.....................
Er was een geest in een kast bij iemand, ze hadden er al jaren last van, op een avond ging de kastdeur heel langzaam open, ik stond er bij, het kon niet de vloer zijn of zo, die was van beton.
Kreeg een heel sterk tintelend gevoel in mijn handen, "iets" vlak voor me, kwam tergend langzaam naar buiten, het stond nu tegen me aan.
Ik ging er mee in gesprek en vroeg wie hij was en vroeg hem ( was een man) uit het huis weg te gaan.
Ik voelde zijn verdriet, zijn verwardheid, kreeg nu zelf tranen in mijn ogen.
Hij bleef voor me staan, ik vroeg hulp aan mijn gids.
Er kwamen nu meer "entiteiten" of wat dan ook bij
Ik kon nu bijna mijn armen om hem heen houden, zo voelde het, toen kwam "het" langzaam in beweging, heel langzaam ging het nu richting de tuindeuren.
Buiten werd "het" opgewacht door andere geesten.
"het" ging door de gesloten deur naar buiten en verdween uiterst langzaam met de anderen mee.
na 10 min. was de tuin weer leeg.
Het was onvoorstelbaar hoe daarna de kamer aanvoelde, niet uit te leggen.
De kast is nooit meer vanzelf opengegaan en het akelige gevoel als je langs de kast liep was weg.
Echt helemaal weg.