Je smaak qua bepaalde kleding, inrichting zegt dat wat over je karakter?

Mensen richten hun huis in zegt dat wat over hun karakter en persoonlijkheid of heeft allemaal niets met elkaar te maken..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Ik denk het wel. Hoewel, karakter ; je smaak zegt natuurlijk ook iets over je mate van ontwikkling / beschaving / scholing. En over de inhoud van je portemonnee, natuurlijk (die daar een beetje maar niet 1 op 1 aan gerelateerd is). Het zegt wel iets over je levensstijl en ideologie denk ik.

Iedereen zal kunnen beamen dat de gemiddelde pakweg woonwagen anders is ingericht dan de gemiddelde jan modaal-woning of directeurswoning. En dat verschil zit niet in prijs maar vooral in smaak. Zoals ze daar ook andere muziek draaien, andere boeken op de plank, andere schilderijen aan de muur, andere kleren in de kast hebben staan en andere etenswaren in de koelkast.

Het precieze karakter van iemand kun je niet aflezen aan zijn woning. Maar wel in grote lijnen wat voor ' type' het is naar de buitenwereld toe. En in alle ' types' heb je leuke en onaardige, nette en slordige, brutale en verlegen, open en gesloten personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel mensen is hun inrichting een visitekaartje van zichzelf. Voor mijn werk als fotografe reisde ik de hele wereld over om mensen en hun huizen te fotograferen.
En niet alleen de mooie, dure extreme plekken ,maar ook de bescheiden,eenvoudige, originele huisjes en ook zeer bescheiden onderkomens.
Bijna altijd weerspiegelde dat een deel van hun persoonlijkheid en dat waar ze trots op waren. Zelf in de armoedigste hutten stond die een mooie stoel of die bijzonder afbeelding of een foto van hun kind!
Boeken, behang, de keukeninrichting, de gordijnen of de kunstwerken aan de muur, het zei wat over de bewoner.
En ik denk dat dat evenzo geldt voor kleding.
Veel mensen willen met kleding vaak een statement maken.
Zo van ik hoor bij die groep of ik hoor daar juist niet bij.
Helaas kopen ook veel mensen klakkeloos datgene wat op het moment gewoon in de mode is, waarbij je weinig ziet over hun persoonlijkheid,maar ze gewoon een trend volgen.
Gelukkig is dat de laatste jaren wel veranderd en interpreteren de meeste mensen een modebeeld en passen ze het aan naar hun eigen smaak en karakter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet omdraaien, je karakter bepaalt wat je mooi vindt en hoe je inrichting er uit ziet, niet andersom... Maar het heeft duidelijk met elkaar te maken, jazeker... Sterker nog, alles wat je doet, alles wat je wil, elke voorkeur en elke afkeur is persoonlijk gebonden, dus van je karakter afhankelijk...

En nog sterker, je karakter heb je voor pak hem beet 90% aangeleerd als het al niet meer is...Dus 90% of meer kans dat jouw opvattingen bijna identiek zijn aan die van je ouders, grootouders en ga zo maar door, gemiddeld gesproken, kan dus voor individuele gevallen anders zijn, maar grosso modo meer dan 90%...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je smaak qua kleding en inrichting zegt zeker iets over je karakter, maar net zo vaak iets over je "status". Je ziet toch meestal wel dat wat rijkere mensen (of zo je wilt, die wat meer te besteden hebben) vaak met duurdere merkkleding rond lopen.
Mensen uit de wat lagere sociale milieus zouden dit misschien ook wel willen, maar kunnen zich dit niet veroorloven.
Hetzelfde geldt voor inrichting. Ikea spullen bijvoorbeeld worden al snel gezien als geschikt voor de kleinere budgetten. Maar als mensen wel wat duurdere/ mooiere spullen zouden willen, maar daar geen geld voor hebben zullen ze deze toch gewoon in huis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het in de maatschappij waarin ze op dit moment leven meer een "kijk es wat ik heb"inrichting is dan dat het iets is wat bij ze past. Mensen zijn tegenwoordig erg materialistisch en hebben het liefst alles net iets mooier en duurder dan de buren. Ken genoeg mensen in mijn omgeving die zoveel schulden hadden dat ze op straat werden gezet omdat ze boven hun stand leefden.