Kan je het karakter/persoonlijkheid van iemand zien in uiterlijke gezichtskenmerken?

Of heeft dit allemaal niets met elkaar te maken en zie je het meer aan iemands houding of is het een combinatie van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Volgens mij geef jezelf het antwoord door je af te vragen of het een combinatie van beide is. Dit laatste ervaar ik als juist;zo beleef ik het in elk geval. Het zien en het horen zegt zoveel over wie iemand is, vaak al genoeg. Ook al moet je altijd openstaan voor een herziening van je mening....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houding en gezichtsuitdrukkingen kunnen misschien iets zeggen over iemands persoonlijkheid. In ieder geval kun je er wel in een momentopname een stemming aan af lezen. Daar zijn al veel studies over gedaan!
Ook over het lezen van iemands gezicht zijn vele studies gedaan en die gaan heel ver terug.
De chinezen begonnen daar heel lang geleden al mee: gelaatkunde heette dat. Het objectief observeren van iemand gezicht. Later in de 18e eeuw was er een Zwitser die er ook een serieuze studie van maakte.
Fysionognomiek is de leer om mensen te beoordelen op hun gelaatstrekken!
Het gezicht wordt daartoe ingedeeld in drie vlakken, het denkgebied, gevoelsgebied en wilsgebied.
En aan elk kenmerk binnen dat gebied wordt een bepaalde conclusie verbonden, dat kan gaan om de neus, rimpels maar ook om puistje of plekje, alles telt mee.
Heel interessant en het kan vaak verbluffend kloppen.
Toen ik een tijdje in China was heb ik meerdere malen meegemaakt dat de Chinezen er erg goed in zijn om op grond van gezichtskenmerken iets te zeggen over je karakter en je leven.
Er zijn overigens heel veel boeken over geschreven en op het net kun je er ook veel over vinden!
Dus ja, ik denk dat het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar is een zeer onbewust gebeuren in bijna iedereen... Het is maar aan enkelen gegeven om dat gemiddeld gesproken juist te deduceren... Michio Kushi heeft daar boeken over geschreven bijvoorbeeld... Dus als je er interesse in hebt, zou die schrijver een aanrader kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ik ga op zoek, lijkt me reuze interessant.
Iemands karakter kun je volgens mij niet zien in uiterlijke gezichtskenmerken, en ook niet aan zijn/haar houding. Althans niet als je iemand slechts één of enkele keren hebt ontmoet.
Iemands karakter bestaat uit zo vreselijk veel facetten dat je dat pas kent als je de moeite hebt genomen om iemand beter te leren kennen.
Ik vind het getuigen van hokjesgeest, om bepaalde personen gelijk al te typeren bij een eerste ontmoeting.
Ik heb mezelf al jaren geleden afgeleerd om meteen een mening over iemand te hebben al gelijk de eerste keer dat ik hem/haar ontmoette. Want je laat pas zien wie je werkelijk bent als je iemand beter kent.