Hoe iemand motiveren om rijbewijs te halen?

Iemand tips die misschien helpen om iemand aan het rijlessen te krijgen? ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

weet je ook hoe het voelt om de BOB te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik resoluut zeggen dat als hij mee wil rijden en nooit zelf voor de BOB kan zijn, dit eigenlijk niet leuk is.
Dat het moment wanneer hij eigenlijk de BOB zou moeten zijn er een taxi besteld wordt op ZIJN kosten.

Andere antwoorden (5)

beloof hem een gloed nieuwe auto als hij zijn rijbewijs heeft.

Maar als iemand niet wil leren auto rijden dan maar niet, het is toch geen verplichting. Ieder zijn eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gloednieuwe auto beloven vind ik erg overdreven voor iemand die niet wil lessen. Dus van mij een -
Voor de rest is het antwoord wel goed hoor.
Rijlessen worden veel duurder per uur les naarmate de jaren verstrijken.
Je leert sneller als je jong bent. Ouderen hebben meer moeite om dingen te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan de flexibiliteit die je daarmee krijgt. Heerlijk touren door nederland / belgie / frankrijk. De wereld is van jou! Daarbij hoef je geen rekening te houden met het openbaarvervoer. Je eigen tijden zijn jou tijden om te rijden! Je kan van alles makkelijk mee nemen. Genoeg ruimte in de auto!

Ik heb mijn rijbewijs en auto al een tijdje en ik kan niet meer zonder:-)

succes met je motivatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen je zin in gaat meestal niet echt.
Omdat je meer gemotiveerd bent als iets graag wil.
Dan ben je sneller bereid om hier moeite voor te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft die persoon zijn/haar rijbewijs wel nodig.
Als iemand zelf een keuze maak om dit niet te doen dan is dit hun keuze, dus waarom je daar mee bemoeien.
Er rijd nl. ook nog openbaar vervoer.
Alleen als die persoon jou steeds lastig valt om ergens naar toe te gaan, dan kun jij je grenzen aan geven, dan kun je hem/haar terug wijzen naar de keuze om geen lessen te nemen.
Soms speelt er ook iets mee als angst, dan is die angst het probleem en niet het lessen.