Waarom gaat bijn alles zoals de mens het wilt en bij andere niet?

Vaak in het leven althans in de mijne gaat het bijna altijd zoals ik wil. Ik heb de dingen die ik wil, zo niet.. dan zorg ik daar zelf voor. Ik heb de vrienden die ik wil en ga zo maar door.. Tuurlijk komt er weleens een tegenslag(je) maar weet daar altijd goed mee om te gaan en ga vervolgens weer verder. Waarom kan de ene persoon dit wel en de andere persoon dit niet?
Sommige personen kunnen jaren van hun leven ongelukkig zijn omdat ze dingen niet verwerken. Waarom doen ze dit en maken ze zich zelf niet zo snel mogelijk gelukkig?

Heeft dit allemaal te maken met verantwoording over je eigen leven en hoe jij je eigen leven wilt indelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

ik ken ook wel iemand waarbij het geluk altijd zomaar aan lijkt te komen waien, maar ieder mens maakt vroeg of laat tegenslagen mee. en het voordeel is: je word er elke keer weer sterker van! levenservaring en verantwoordelijkheidsgevoel worden verrijkt, en dat kan je aleen nog maar voordelen opleveren in de toekomst. en je moet je bedenken dat iedereen dat wel eens heeft; liefdesverdriet, overlijden van ouders, zieken in de omgeving enz. eigenlijk is het heel normaal en het hoort gewoon bij het leven van iedereen. maar de een word daar gewoon wat vroeger mee geconfronteerd dan de ander. ik heb zelf ook al het een en het ander extreme meegemaakt met mijn ex die homo werd/is. en andere zaken, maar overal kom je weer bovenop en je moet in NL echt ver gezonken zijn wil je het niet kunnen overleven zoals de mensen in oorlogsgebieden of arme landen. financiele problemen kunnen je dakloos maken, maar sommige mensen die deze maand geen playstaionspel hebben kunnen kopen en daar over in de put zitten zijn gewoon niks gewend in de maatschappij en voor zo`n mensen zijn echte tegenslagen nodig om ze op andere gedachten te laten komen dat er heel veel mensen op de wereld zijn die het nog slechter hebben zoals de mensen met hele grote tegenslagen; jongeren met kanker, ouders die een kind af hebben moeten geven, hongersnood in de arme landen, juist die laatste groep is heel kansloos en hun zullen waarschijnlijk hetzelfde denken.

Toegevoegd na 51 seconden:
vergeet niet dat andere (vreemde mensen) nooit hun vuile was buiten hangen, en dat daar het gras echt niet groener is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is nou een leven ,, een winnaar en een verliezer.
De bedoeling is dat de rijke wat aan arme geven ....
Kijk wat we hebben , computer , gsm ,, maar in afrika of zwerver op straat ,, dat hebbben ze niet ......
Geluk en ongeluk xd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie al je vragen en denk dat je toch maar eens psychologie zou moeten gaan studeren, of je daarin verdiepen.

Waarom het de ene mens voor de wind gaat en de ander niet is niet zo makkelijk te zeggen. Veel zaken kun je beïnvloeden, maar veel zaken ook niet.
Zelfs je eigen gemoedstoestand is niet altijd de juiste kant op te beïnvleoden zonder hulp van buiten af.
Als iets dat gebeurt je enorm raakt, jezelf bv een schuldgevoel geeft, is het heel moeilijk om de 'knop' om te zetten en het geheel positief te bekijken. Daardoor blijven mensen vaak in de negatieve/verdrietige gevoelens hangen. Soms is dat ook gewoon nodig om een en ander te verwerken. Zoals bv een rouwproces bij de een veel langer duurt van bij de ander om maar iets te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, nee dat is puur "tijdelijke" interesse omdat ik gewoon mijzelf een paar dingen af vraag.
heeft te maken met hoe je in het leven staat. zet je je schouders eronder en zie je je problemen als uitdaging of ga je met je hoofd in je handen zitten en blijven zitten in ellende. ik heb gemerkt hoe positiever en krachtiger ik me opstel en de problemen te lijf ga, hoe positiever mijn leven verder loopt. je bent zelf degene die verandering in een situatie moet brengen, hoe moeilijk ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die in West Europa wordt geboren heeft dezelfde mogelijkheden. Het geheim is waar je op focusten welke beslissingen je neemt. Focus je op narigheid,, krijg je narigheid maar focus je op goede en leke dingen komen die op je pad.
Neem je domme beslissingen, enz.
Het is dus goed om te leren en te weten hoe je bslissingen neemt en waar je focus ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms heeft de een net ietsje meer geluk dan de ander,de een kan wat meer als de ander,ligt ook aan zijn karakter en aard.
aan de andere kant als je voor een dubbeltje geboren bent ,zul je nooit een kwartje worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
actie ondernemen kost tijd. Daarom blijf alls op z'n plek staan. Men segt oh, doe ik morgen wel of nu ff niet. Of soms segt ie ohh neem eerst wel een lijnte en dan actie ondernem. Maar dan is die allang weer vergeten wat ie moet doen. Mensen zijn lui. Ze seggen we hebben al de tijd, du gewoon rustig aan. Dat soort die kunnen nix bereiken. Je moet het gewoon wille van binnen. Anders kom je nooit ver. Er zijn ook mensen die seggen dit moet gedaan worden en dan krijgen ze het gewoon voor me kaar. Dus het hangt gewoon van je karekter af denk ik. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jij het omschrijft zou het voor iedereen evenzo moeten gaan, oftewel voor iedereen even makkelijk moeten zijn.
En meestal kun je de dingen in het leven ook redelijk naar je hand zetten, maar er zijn dingen die je niet kunt regelen en dan is het de kunst om positief te blijven.
En niet iedereen heeft de capaciteit om dingen op de juiste manier te verwerken en daar kunnen sommige mensen helemaal niets aan doen. Het is soms al bewonderenswaardig dat ze zich uberhaupt staande houden.
En zoals jij zegt: je hebt soms wel eens een tegenslag(je) maar daar weet je goed mee om te gaan.
Heerlijk, ga zo door zou ik zeggen. Ik weet niet over welke tegenslagen je praat in jouw leven,maar sommige dingen die mensen overkomen vallen onder wel meer dan een tegenslagje. En zei zouden niets anders willen dan zichzelf weer zo snel mogelijk gelukkig maken. Maar zo werken een aantal dingen niet. Soms is het een heel gevecht om er weer overheen te komen. Door sommige dingen kun je zelf trauma's oplopen en dan moet je hard werken om er weer uit te geraken en ook dat is weer niet voor iedereen hetzelfde.
Voor sommige mensen zit het geluk in een heel klein hoekje en dan is het moeilijk om altijd positief te blijven en de dingen naar je hand te zetten. Weer anderen zien altijd een lichtpuntje hoe slecht het ook gaat.
Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde of vanzelfsprekend, maar dat wil niet zeggen dat ze geen verantwoording nemen voor hun leven of hun leven niet goed weten in te delen!
Zij moeten roeien met de riemen die ze hebben en daar worden ze niet altijd vrolijk van!