Wat is een goed boek als ie mensen wilt leren inschatten?

ik wil graag leren te kunnen zien wat voor mens ie and is aan zijn of haar uiterlijk gedrag op spullen en dus zoek ik een goede site of een leuk boek wat me daarbij kan helpen. Als het een boek is het liefst uit de bibliotheek rond dordrecht. :p

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (10)

Het boek des levens.
Dat heb je bij je geboorte meegekregen en mag je zelf afschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog vrij jong dus mijn boek word geschreven op basis van andere boeken......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook precies +1 :)
Door veel contact met mensen te hebben en veel werkervaring opdoen, leer je dat sneller en beter dan het lezen van een boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! 1 +
is dat uit een boek te leren? en is het ooit mogelijk om aan iemands gedrag, uiterlijk en spullen te zien wat voor persoon iemand is? er zijn legio voorbeelden waarin dat niet opgaat.

levenservaring, mensenkennis opdoen daar heb je het meeste aan en dan nog heb je geen garantie om ooit echt te weten wat voor mens iemand echt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lezen van een boek zou je enige hints kunnen geven, maar je zult toch echt door "schade en schande" wijs moeten worden!
Alles wat je leest zal niets te maken hebben met het echt waarnemen van iemands lichaamstaal, zijn gezichtsuitdrukking of de intonatie van zijn stem. Daar zijn overigens heel veel boeken over geschreven.
Ook over haardracht, kledingstijl enz. zijn aardig wat boeken geschreven. Daar staan nuttige dingen in, maar soms is het ook weer erg kort door de bocht.
Ik zou je adviseren naar de bibliotheek te gaan en daar io met de medewerkster je door te laten verwijzen naar de afdeling waar heel veel van die boeken staan, kun jezelf even kijken welke je het meest aanspreekt. Je hebt boeken en boekjes met veel txten en boeken met veel fotomateriaal en tekeningetjes!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe aarde van Eckhart Tolle
http://www.bol.com/nl/p/boeken/een-nieuwe-aarde/1001004002601178/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee of ze het in Dordt in de bib hebben, maar ik vind "Manwatching" van Desmond Morris geweldig : een heleboel verschillende menselijke gedragsuitingen en lichaamstaal, waarna je na veel naar mensen kijken kleine signalen oppikt over wat er in iemand omgaat. 80-85% van onze communicatie is uiteindelijk non-verbaal, en de meeste mensen zijn zich hier niet of nauwelijks van bewust....Veel goede foto's ter illustratie, of verduidelijkende tekeningen, en heel leesbaar - het is alleen wél in het Engels.....Maar het zal vast wel vertaald zijn, ik weet alleen niet, of ze de titel gehandhaafd hebben - anders even voorin kijken, hoe het boek oorspronkelijk, vóór de vertaling, heette
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Art of Speedreading people van Paul D. Tieger & Barbara Barron-Tieger
Is wel in het engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens kunnen praten met bijvoorbeeld een mediatrainer. Die kan veel vertellen over lichaamstaal.

Hier misschien wat boeken waar je wat aan zou kunnen hebben. Toch is het beste advies dat ik je kan geven: Verkoop je drumstel, nooit gedragen schoenen en oude speelgoed en ga op reis. Dan bedoel ik niet op een all-inclusief hotel in Turkeye een week maar met iemand van het zelf geslacht op (road-)trip. Zo leer je mensen van all over de wereld kennen en nog belangrijker, je leert jezelf kennen.

Je bent sprekend je lichaam
http://www.bol.com/nl/p/boeken/je-bent-sprekend-je-lichaam/1001004001571083/index.html

The Game
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-game/1001004005814055/index.html

Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen. http://www.bol.com/nl/p/boeken/waarom-mannen-niet-luisteren-vrouwen-niet-kunnen-kaartlezen/666845245/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het de "naakte aap " van Desmond morris.
maar iemand inschatten blijft ook inschatten want je kan er ,zo blijkt soms na veel tijd er gigantisch naast blijken te zitten.Zoiets heet door schade en schande wordt men wijs ,maar niet zo wijs dat je absoluut en altijd gevrijwaard blijft van weer een inschattings fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste instrument om de persoonlijkheid van mensen te beschrijven is MBTI: de Myers-Briggs Type Indicator. Meer info daarover vind je op http://mbti-myers-briggs.blogspot.com/

Een instrument om gedragsstijlen in te schatten en te beschrijven is DiSC. Meer dan 50 miljoen mensen over de hele wereld hebben het op grondig onderzoek gebaseerde Persoonlijk Profiel Systeem DiSC gebruikt om hun prestaties te verbeteren, effectiever om te gaan met conflicten en verschillen te leren waarderen.

Door DiSC krijgt u beter inzicht waarom u handelt zoals u handelt en leert u niet alleen uzelf maar ook anderen beter begrijpen.