Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe denk jij dat homoseksuele mensen hun Anima/Animus in hun dromen zien?

De Anima is het beeld dat mannen volgens Carl Jung hebben van de vrouw in zich en de Animus het beeld dat vrouwen hebben van de man in zich. Het is een projectie van al de niet geleefde andere-geslacht eigenschappen van een man dan wel vrouw. Er zijn twee verschijningsvormen van de Anima en Animus, een innerlijke en een uiterlijke. De innerlijke verschijnt in onze dromen en de uiterlijke in de wakkere wereld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk hetzelfde als andere mensen alleen dat hetzelfde geslacht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze stelling op waarheid berust, zie ik niet in waarom de Anima of animus bij homosexuele mensen anders gezien zou worden dan bij heterosexuele mensen.
Een homosexuele mens is immers ook gewoon een mens, maar toevallig met een andere sexuele voorkeur dan een heterosexueel mens.

Vergis je niet in het idee dat een homosexuele man graag vrouw had willen zijn of zich heel vrouwelijk voelt.
Dat is meestal absoluut niet het geval, en kom je op een heel ander terrein terecht.

Ik zou overigens ook niet weten hoe heterosexuele mensen hun Anima of Animus in hun dromen zien hoor.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Carl Jung zelf een dromer was en zijn theorie een droombeeld.
De vraag zou kunnen zijn wat Jung hier zelf van gevonden zou hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat er toch regelmatig vragen worden gesteld over homesexuelen waar in de vraagstelling vanuit wordt gegaan dat zij totaal anders zijn dan heterosexuelen. Deze mensen zijn toch ook gewoon mens? Ik ga er dus vanuit dat zij ook alles hetzelfde zien als heterosexuele mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen enkel idee. Ik heb zelf nog nooit mijn Animus of ventueel Anima in mijn droom gezien.
Dus zelfs ik als homoseksueel kan geen antwoord geven.
Verder kan ik wel zeggen dat homoseksuelen alleen een andere seksuele voorkeur hebben. Voor de rest zijn wij ook "normale" mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding