Ik geef toe, ik ben een vreselijke lekkerbek en hou ontzettend veel van eten dat niet best voor me is, maar voor McDonalds ben ik echt nog helemaal NOOIT warm gelopen. Erger nog ; ik heb er behoudens een hapje hamburger en een half patatje van de kinderen die er ook zo nodig eens heen moesten (laatste keer geweest) nog NOOIT iets anders besteld dan koffie, en sinds het rookverbod zelfs dat niet meer.
Het houdt het midden tussen een slecht restaurant en een dure snackbar ; dan kies ik liever voor het echte restaurant of de echte snackbar.
Maar inderdaad heeft het lezen van het boek'Vet, vetter, vetst' van Morgan Spurlock (en als je er nog aan kunt komen het zien van de film Supersize Me) zijn wel een mooi middel om je over de streep te trekken mocht je ergens nog eén enkele positieve associatie bij dit bedrijf (en vele andere fastfoodketens) hebben. Ik geef toe dat de MacdDonalds in Nederland niet zo erg is als die in Amerika, maar het is wel dezelfde toko. Daar WIL je niet mee geassocieerd worden, eigenlijk.
Maar af en toe een hamburger , zelfs van McDonalds, kan geen kwaad hoor, zeker niet als je verder gene overgewicht hebt ofzo. Dus eens in de week mag je er best aan toegeven, als je dat na het lezen van het boek en het zien van de film (ook stukjes op Youtube) nog wilt.
Bron : 1e deel van de docu, staat in 10 delen op Youtube
- Bronnen:
-
http://www.youtube.com/watch?v=YfBc-Rla0uI