Help - er is een McDonald's in de buurt gekomen! Nu wordt ik nog dikker! Is er iets aan te doen? (Mentaal.)

Mijn wilskracht is klein. Te klein. Véél te klein.
Ok, nu kan je roepen dat de hamburgers daar niet zo lekker zijn. Maar toch lekker genoeg om, als je er langs rijdt (ontkom ik niet aan), dat je er regelmatig ff langs 'moet'.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhuizen naar een plek zonder McDonalds in de buurt ?? Wordt wel steeds moeilijker trouwens hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is er geen Sushi bar in de buurt meid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een kraampje met groente en fruit ziet, moet je daar dan ook langs om te snacken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zouden wilskracht en snackzin omgekeerd evenredig zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hamburgers daar niet lekker zijn? Ik zou eerder zeggen niet te vreten, geef mij maar een gewone snackbar, maar afgezien van oogkleppen weet ik het antwoord helaas niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen; er zijn nog van die plekjes; http://www.nrcnext.nl/blog/2009/07/10/flakkee-wil-mcdonalds/

Antwoorden (22)

gewoon lekker van genieten! Da's mijn tip ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je helemaal ziek eraan eten dan denk je de volgende keer wat meer na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar Supersize me, een programma over iemand die een maand ofzo, alleen maar bij mcDonalds eet, dan ben je zo genezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak met jezelf een afspraak dat je bijvoorbeeld eens per week jezelf mag trakteren. Houd jezelf voor dat elke hamburger aanzet in kilo's en dat je onnodig moeite moet doen om het er weer af te krijgen. Voer eventueel een 'beloningssysteem' in als dat voor jou werkt.

In de supermarkt liggen dezelfde verleidingen in de vorm van toetjes :), chocola en lekkere koeken. Maak jezelf trots door er langs te lopen en te zeggen dat je sterk genoeg bent om het te weerstaan.

Lastig he, de lijn? Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit een weddenschap met een vriend af: wie het meeste McDonnalds voedsel naar binnen kan werken wint iets (dat moet je dan zelf bepalen). Heeft bij een vriend van me geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geholpen om dikker te worden?
Ik weet niet of mmm daar op zit te wachten.
Af en toe kan geen kwaad en zelfgemaakte hamburgers zijn toch veel lekkerder! Koop in plaats van elke keer daar eten voor jezelf een paar hamburgers wat broodjes en lekker veel sla en als je zo'n neiging krijgt dan denk je bij jezelf: Wat jullie kunnen kan ik ook! Maar dan beter! en dan maak je een eigen hamburger met lekker veel sla! Of een broodje gezond. Of zorg ervoor dat je al gegeten heb als je weet dat je er langs moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zowel het boek als daarna de film 'Fast Food Nation' wordt onverbloemd verteld hoe die hamburgers worden gemaakt. De scene waarin duidelijk wordt gemaakt dat de stront die nog in het lichaam van de koeien zit gewoon mee wordt vermalen in de hamburgers zal je eetlust wellicht wat doen afnemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ken je een technisch iemand, die een apparaatje kan maken, die je op je lichaam vastmaakt en dat wanneer je binnen een bepaalde straal van die McDonald's komt, je een verschrikkelijke stroomstoot krijgt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er op :)
als je echt dik bent (zoals jij zelf zei) ga dan voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf dat Mc Donalds je dat heeft aangedaan doe dat een meerdere keren en klaar is kees.

PS: die hamburgers daar zijn (net als al het andere van de Mc) om te kotsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'als je echt dik bent (zoals jij zelf zei)' (met de nadruk op echt) Dat heb ik zo letterlijk nooit gezegd.
Ik geef toe, ik ben een vreselijke lekkerbek en hou ontzettend veel van eten dat niet best voor me is, maar voor McDonalds ben ik echt nog helemaal NOOIT warm gelopen. Erger nog ; ik heb er behoudens een hapje hamburger en een half patatje van de kinderen die er ook zo nodig eens heen moesten (laatste keer geweest) nog NOOIT iets anders besteld dan koffie, en sinds het rookverbod zelfs dat niet meer.
Het houdt het midden tussen een slecht restaurant en een dure snackbar ; dan kies ik liever voor het echte restaurant of de echte snackbar.

Maar inderdaad heeft het lezen van het boek'Vet, vetter, vetst' van Morgan Spurlock (en als je er nog aan kunt komen het zien van de film Supersize Me) zijn wel een mooi middel om je over de streep te trekken mocht je ergens nog eén enkele positieve associatie bij dit bedrijf (en vele andere fastfoodketens) hebben. Ik geef toe dat de MacdDonalds in Nederland niet zo erg is als die in Amerika, maar het is wel dezelfde toko. Daar WIL je niet mee geassocieerd worden, eigenlijk.

Maar af en toe een hamburger , zelfs van McDonalds, kan geen kwaad hoor, zeker niet als je verder gene overgewicht hebt ofzo. Dus eens in de week mag je er best aan toegeven, als je dat na het lezen van het boek en het zien van de film (ook stukjes op Youtube) nog wilt.

Bron : 1e deel van de docu, staat in 10 delen op Youtube
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een selectief geheugen... De nadelen worden altijd door mijn hersenen weggedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan onderschat je je zelf. Uiteindelijk ben JIJ degene die keer op keer de (bewuste) keuze maakt een hamburger te eten ; niemand drukt hem met geweld in je mond. Het mag dan een slappe-knieën keuze zijn, je maakt hem helemaal zelf. Daar kun je een ander niet voor verantwoordelijk stellen. Was het maar waar ; dan zaten meneer Smiths en meneer Crocy al jaaaaren in de bak. (Mijn zwakte). ;-)
Maar goed, we kennen de gevolgen van de keuzen die we maken - de kunst is op lange termijn (gewicht, gezondheid) te denken in plaats van op korte termijn (trek, lekker, hamburger). Ik beheers die kunst ook nog TOTAAL niet.
ik ken je probleem.
volgens mij kan mijn oplossing jou niet helpen.
maar toen ik zwanger werd luste ik het niet meer :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk dan even naar de McD commercial die deze week op de TV is voor het Happy-meal...
daar klinkt bij een gezellig filmpje van voetballende kindjes een spaansachtig liedje en ik hoor bij het laatste woord steeds: salmonella...
... en hopla... mijn honger is weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, zelf ben ik niet zo'n fan van de McDonalds. Heel af en toe lijkt het me wel lekker, maar uiteindelijk krijg je een vies broodje met chemische kaas en een lauwe hamburger. Dan ga ik liever voor de rauwkost van de groenteboer op de hoek. Tien keer lekkerder, een stuk gezonder en je hebt in ieder geval het gevoel dat je wat gegeten hebt en niet dat je na een kwartier weer honger hebt (zoals bij de Mac). Misschien moet je wat alternatieven zoeken, want er zijn zeker lekkerdere alterntieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen 2 weken lang elke dag bij macdonalds eten.. opgegeven moment word je immum voor het lekker ruikend eten. dan wil je het niet eens meer de rest van a.s maanden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SipersSize me kijken

en deze

http://www.zelan.be/zelan/filmpjes/2255/Super_Size_Me_McDonalds_food_na_10_weken.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem je zelf eens onder handen. Het is en kwestie van discipline. Is de verleiding toch te groot dan zorg je dat je iets gezonds als vervanger kan nemen. Dat heb je dan ook in huis. Op de een of andere manier voel ik me altijd wat opgeblazen na het eten van M c Donalds spul. Soms trap ik nog in de val. Maar echt normaal voedsel is beter.
Je kunt jezelf ook belonen omdat je al eerst een week en later twee weken ( kun je dat?) niet naar die Mac bent geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Het is en kwestie van discipline.'
Dat heb ik niet - da's nu net 't probleem.
Er zijn 2 dingen die ik tegen mezelf zeg op momenten van grote verleiding (eten, dan, hè...)
* One second on the lips is one year on the hips
* één hapje nemen, genieten met je ogen dicht, mmmmmm, en dan hardop zeggen: "en de rest smaakt nét zo....."en hup- in de afvalbak!!!!
Dure grap, natuurlijk, maar daardoor is die ene hap extra lekker en byzonder, en blijf je in je favoriete jeans (en bikini?) passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begeef je in het hol van de leeuw. Als je genoeg vrije tijd hebt om hamburgers te eten heb je ook tijd ze te bakken; ga naar de nieuwe Mac en vul er het sollicitatieformulier in. Al kun je maar een paar uur per week, waarschijnlijk lukt het ze wel je in te roosteren. Na een aantal keren de hamburger 'omdraaien bij het piepje' en thuiskomen met haar en kleding die vet aanvoelt en de volgende dag nog steeds zo ruikt leer je 't vanzelf af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf een jaar gewerkt. Ik had toen maatje 36 en na een jaar maat 40. Ik werkte van 17.00 tot 02.00 uur. Na 24.00 schoonmaken en dan moesten we alles weggooien. Je mocht het ook opeten. Daar ik rond 18.00 Mac at, en dacht dat ik dan 's nacht niets meer zou pakken zou ik het wel in toom kunnen houden. Niet dus. s'nachts wilde ik het weer eten. Het is dus verslavend. Ik ad dan 3 dagen Mac. Ik vind het nog steeds lekker. Maar vind het ook te duur. Het is zeer calorie rijk en toch niet zo erg gezond hoor. Met al die sla lijkt dat wel gezond, maar in ijsbergsla zit heel veel water. Dus als je gezond wilt eten dan is de Mac voor eens in de paar weken een hamburger, of kipnuggets met een gemengde salade en een klein frietje te doen. Er is op de site van de Mac een caloriemeter uit te printen. Je ziet dan dat sommige broodjes een hele berg kaloriën hebben. Ik weet dat het moeilijk is om van af te blijven. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stop met smoesjes verzinnen en pak jezelf aan. Kom op zeg. ga anders verhuizen naar een hutje op de hei, sluit je deur, gooi de sleutel weg, en hoop dat de buren je af en toe eens eten komen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je altijd zo radicaal??
wat ook kan werken, zie website hieronder (is nu alleen in amerika te koop maar het werkt dus wel !!)