Dat wordt bepaald door de GAF-schaal - een score die wordt toegekend adhv het sociaal-maatschappelijk functioneren van een persoon met psychische problemen.
Op het moment dat deze ongeveer onder de pakweg 60 komt, is het probleem zodanig dat er duidelijk beperkingen op school/werk/functioneren ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk wanneer je fouten gaat maken waardoor dit gevolgen kan gaan hebben op de kwaliteit van het werk of andere gevolgen specifiek voor dat werk, dat je wel of niet kunt werken. En natuurlijk voel je zelf ook nog het beste.

Een bedrijfsarts kan vaak overzien wat iemand wel of niet kan, eventueel met hulp van een bedrijfspsycholoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie door een keuring van een verzekeringsarts van het Uwv die de beperkingen op een functionele mogelijheden lijst (FML) vermeldt en een arbeidsdeskundige van het Uwv die beoordeelt hoeveel de gekeurde met inachtneming van de geconstateerde beperkingen met werkzaamheden in loondienst theoretisch zou kunnen verdienen. Dat wordt vergeleken met het loon wat betrokkene eerst verdiende (maatmanloon) en daar komt een arbeidsongeschiktheidspercentage uit. Daarvoor wordt met gevraagde schriftelijke instemming van de gekeurde zijn behandelend arts(en) geraadpleegd als de keuringsarts dat nuttig acht of als de gekeurde daar om vraagt.