waarom doen jongens zo stoer? Maar zijn ze ook zo verlegen

Een jongen zit bij mij op school, En die doet best wel stoer xd maar als ik dicht bij hem sta dan durft ie niet langs me heen O: (dan neemt ie een omweg :Z) en soms als we met de hele klas zijn en hij komt binnen ofzo durft ie niet te kijken terwijl hij wel soms zo stoer doet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

In de buurt van meisjes doen jongens veek stoer om indruk op ze te maken. Het is natuurlijk alleen maar buitenkant, inwendig kunnen ze bang en verlegen zijn. Je moet dus door het stoere gedrag heen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verlegenheid compenseer je, camoufleer je door stoer te doen... Je persifleert jezelf, zodanig dat ze jouw niet zien, maar alleen je uitvergrote gedrag... Zo doen ze dat...
En als er een groep is, groter dan één persoon, dan is er anonimiteit en IN die anonimiteit kan zo´n stoere jongen zijn gang gaan, maar ALLEEN is die niet anoniem en dan is het alleen verlegenheid wat de klok slaat...

Dan weet je precies wat voor vlees je in de kuip hebt, als je dat bevalt dan ga je er op in en als je het hele spelletje doorziet en er niets mee te maken wil hebben, sta er dan gewoon boven en leer ervan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is bang en onzeker. Vooral kinderen.
Zelf kinderen die pesten en stoer doen. Dat doen zij alleen maar omdat zij bang zijn voor de ander. Ze willen die ander klein houden want anders gaan ze er zelf aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak is het zo dat jongens indruk willen maken op meisjes of in hun vriendengroep. Als ze dit niet doen denken ze dat ze er niet bij horen of dat ze watjes gevonden worden.