hoe heet mijn aandoening?

ik onthoud namelijk alles wat ik leer, hoor en zie.
Ik spreek namelijk al zes talen, en ben een kei in alle andere vakken op school. Ben ook de hoogste leerling van de school.
Ik kan gewoon niks vergeten.

Het minpunt is dat ik nooit vergeet wat ik meemaak in mijn leven.
Ik onthoud vrijwel gewoon alles.
Afspraken, talen, personen, gebeurtenissen.
Is dit een aandoening, zo ja, welke?

Ik kan namelijk niks vinden op Google hoe dit zoiets heet.
Heeft iemand een idee wat dit is?

Alvast dank,
Mira.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Poet
9 jaar geleden
Dat lijkt er wel op. Maak er een antwoord van zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op een combinatie van hyperthymesia en een fotografisch geheugen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fotografisch geheugen blijkt niet te bestaan van Hyperthymesia lijkt het me onwaarschijnlijk, want er zijn minder dan twintig mensen die het hebben. Ik denk dat hij eerder hoogbegaafd is en een goed geheugen heeft.
anneliez
9 jaar geleden
En ze was ([2014]) Alison Gaylin Boek detectiveroman Een specialiste in het opsporen van vermiste personen, die zich letterlijk alles uit haar eigen verleden herinnert, wordt ingehuurd door een man wiens vrouw is verdwenen dit gaat dus over een detective die dus met dat probleem van niet kunnen vergeten zit

Antwoorden (3)

Je bent gezegend en vervloekt met een fotografisch geheugen. Ook wel eidetisch geheugen genoemd. Dit is een "stoornis" verwant aan Asperger Syndroom. Je kan er behoorlijk last van krijgen met slapen, Veel en diep slapen of juist onrustig. Dit komt voornamelijk doordat je hersens alles moet verwerken wat er binnenkomt en dat doet het tijdens de slaap
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou hyperthymesia kunnen zijn, maar zover ik weet zijn er wereldwijd minder dan 20 mensen die dit hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt van een "aandoening"spreken of van een gave. Wat je hier schrijft is erg herkenbaar ivm mijn eigen dochter die Asperger "heeft". Google er eens op "autisme kenmerken" je kunt daarnaast ook eens meer informatie opzoeken over hoogbegaafdheid.
Daarnaast zou je je bij een psychiater kunnen laten testen. Bedenk wel dat als je eenmaal een etiketje hebt je daar meestal voor je leven aan "vast"zit. In het geval van autisme kan dat zijn voordelen hebben, maar zeker ook nadelen. ik weet daarnaast niets van jou dan wat je hier al schrijft. Kijk je doorgaans bijvoorbeeld mensen recht aan, of ontwijk je hun blik? Hoe zijn je sociale vaardigheden? Stap je makkelijk op mensen af of ben je iemand die liever zich terug trekt? Hoe is je grove motoriek? Loop de kenmerken eens door van Het Autisme Spectrum Stoornis, en zie of er veel in jouw straatje past.. Doch, wil je het echt zeker weten dan kun je je inderdaad beter laten testen... Ik vind je zelf geen aandoening hebben, maar meer een gave... Waarom vraag je dit? Heb je er in een bepaalde mate last van?

Toegevoegd na 55 seconden:
http://www.autisme.nl/over-autisme/wat-is-autisme-%28spectrum-stoornis%29/asperger.aspx Dit is een goed begin

Toegevoegd na 1 minuut:
Richting hoogbegaafdheid: http://www.hoogbegaafd.nu/kenmerken-van-een-hoogbegaafd-kind.html

Succes :))

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik noem het "wandelende encyclopedie ;-) mijn dochter is hier ook erg goed in... boek heeft ze zo uit en overhoor haar maar... het zit er zo in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoogbegaafdheid en asperger gaan doorgaans niet samen. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&ved=0CDIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.autismus-biberach.de%2FAsperger_Hans-_Autistischen_Psychopathen.pdf&ei=hCMXVKDxD8O7PcCggcgD&usg=AFQjCNG1O1lQJrW_rHgCDMq8-ZHjhcdFMw&sig2=oxkFCgfFbasAEFTVc90sGg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet echt trek om een heel Duits boek te lezen. Ik ken persoonlijk toch wel mensen met Asperger bij wie dat wel het geval is, Waaronder mijn dochter. bedankt voor de link iig..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Kipje: je verwijst naar een verhandeling van Hans Asperger uit 1943. Asperger was weliswaar de eerste die deze vorm van autisme beschreef, maar zijn beschrijving komt zeker niet één-op-één overeen met de tegenwoordige (DSM-IV) diagnose van het syndroom van Asperger. Die huidige diagnostische criteria verwijzen op geen enkele manier naar iemands intelligentie, behalve dat een voorwaarde voor het stellen van de diagnose is dat iemand behalve in de sociale vaardigheden een normale, 'passende' (ook cognitieve!) ontwikkeling heeft. Oftewel: Asperger wordt over het algemeen vastgesteld bij mensen met een normale tot hoge intelligentie. En zoals Forallweknow ken ik heel wat hoogbegaafde Aspi's.