Hoe werkt een kinderwens?

zo ging dat destijds ook bij mijn vrouw. die had plots een kinderwens. hoe komt dat tot stand bij een vrouw? ik vond het toen wel prima. maar het was haar wens. ik heb alleen geholpen. nu ze er zijn vind ik het een prima idee. maar ik had niet die wens.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij vrouwen zijn het haat hormonen en het nestgedrag. De omgeving speelt ook een grote rol, waar je mee omgaat wordt je mee besmet zeg maar. Zijn er meerdere in haar omgeving die met deze kinderwens bezig zijn wordt hier over gepraat en wordt het oergevoel van zelf wel aangewakkerd. Deze is bij een vrouw strerk aanwezig, ook nog op latere leeftijd alleen wint het verstand hier meestal van. Elke maand als de eitjes rijpen krijgen we toch een bepaalde natuurlijke drang, ongecht de leeftijd dus. Maar mocht de situatie dus goed zijn. huisje boompje beestje dus op orde dan staat niets meer in de weg en is de kinderwens niet meer te stuiten. Bij mannen zal ditgevoel inderdaad niet zo sterk zijn denk ik, deze groeien langzaam in het idee, wat mij ook logisch lijkt. In de natuur gaan de meeste mannen toch ook weer hun eigen weg als het vrouwtje bevrucht is. Toegevoegd na 36 seconden: haat = haar natuurlijk ...

Bij veel mensen is de kinderwens er al hun hele leven. Ze groeien er als het ware mee op. Toch gebeurt het inderdaad vaak vrij plotseling dat die wens ook in daden (het zwanger willen worden) verandert. Dit komt soms door de omgeving: vrienden en kennissen krijgen kinderen, en dit werkt als een voorbeeld. Ook word er vaak beweerd dat er een soort biologisch klokje is, die begint te rinkelen. De kinderwens is dan onstuitbaar, je kan er eigenlijk bijna niets tegen doen, het is sterker dan jezelf. Dit laatste is waarschijnlijk een hormoonkwestie, maar daar zijn de bewijzen nog niet voor geleverd.

Misscchien de wens om iemand te hebben om onvoorwaardelijk van te houden, die ook onvoorwaardelijk van jou houd? Toegevoegd na 38 seconden: Omdat ik op een bepaald moment ook sterk de kinderwens voelde ongeacht partner, maar ik had ook een behoorlijk lastig leven gehad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100