meer verbindingen in hersenen

Door welke oefeningen krijg je meer 'verbindingen' in je hersenen , zodat je overal een snellere oplossing voor krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door alles waarvoor je hersenen nieuwe verbindingen moeten maken. En dat zijn dus voornamelijk puzzels (liefst een beetje moeilijke waarvoor je logisch moet nadenken, géén reactiespelletjes zoals de veel gepropageerde 'braintrainer' die vooral je reactievermogen en waarneming test), maar ook het lezen van informatie die nieuw voor je is en die je je eigen wilt maken (leren). Uitdagende gesprekken, en ingewikkelde kauwgom-films.

Andere dingen die je kunt proberen om je hersens fit te houden is te leren tijden te schatten door een poos geen horloge te dragen, te koken zonder weegschaal of maatbeker of stukken te gaan fietsen zonder plattegrond.

Ook interessant op dat vlak is dingen doen met de andere hand dan je gewend bent. En dan niet zozeer, schrijven, dat wordt lastig, maar bijvoorbeeld je haar borstelen, eten, je brood smeren, jezelf wassen.

Ook het proeven van nieuwe smaken, het leren luisteren naar muziek voor 'gevorderden', leren kijken naar kunst (of zelf schilderen /boetseren etc) en literatuur lezen openen allerlei nieuwe paden in je hersenen. Letterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus eigenlijk steeds nieuwe dingen leren, je dagelijkse patroon veranderen door bijvoorbeeld met je linkerhand te schrijven, en puzzels maken?

Andere antwoorden (3)

Braintrainer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door allerlei 'hersenspelletjes' te doen.
Puzzelen, vragen oplossen, tekenen, raadsels maken, crypto's maken, rekenen, memory spelen, fantaseren, regelmatig met je linker én rechterhand werken, sporten en goede voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook eens kunnen kijken op de website van neurocampus, daar hebben ze ook leuke oefeningen!