Waarom zitten mannen met benen wijd?

Vinden mannen dat stoerder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een vrouw en zit ook zo

Het beste antwoord

Het heeft niets met stoerder te maken. Wellicht is het misschien gemakzucht, anderzijds heeft het met de lichaamsbouw te maken. Vrouwen zijn bij de heupen wat breder gebouwd dan bij mannen. Een ander voorbeeld is, dat wanneer mannen met de benen over elkaar zitten, het op een bepaalde plek zeer pijnlijk kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

dan knelt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mannen 3 benen hebben en vrouwen niet. vrouwen hebben 3 gaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit lekker
staat stoer
is mannelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote zak met ballen zit anders klem he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen weten wat het is om een rok te dragen. Ter voorkoming van inkijk hebben ze routine ontwikkeld om de benen bij elkaar te houden. Die gewoonte houden ze bij het dragen van een broek. Mannen hebben die gewoonte niet en het verschil met vrouwen valt dan op.
Bij iets oprapen geldt hetzelfde. Vrouwen hebben ooit vanwege hun rok zich aangeleerd om te hurken. Mannen bukken meestal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Willen ze niet toegeven) Geslachtziekte, SOA (= jeuk, branderig gevoel) en/of slechte hygiëne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je als man zijnde met je benen heel dicht tegen elkaar aanzit, worden je ''juwelen'' samengeperst en behalve dat dat een zeer onaangenaam gevoel is, wordt er ook soms een restje urine uitgeperst wat vervolgens gaat stinken. Om lekker te luchten en je ''juwelen'' de ruimte te geven, kan je het beste lekker met je benen wijd zitten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het bijzondere niet dat mannen hun benen niet tegen elkaar houden, maar dat vrouwen dat wél doen. Meisjes krijgen met de paplepel ingegoten dat het 'netjes' is om te zitten met je benen bij elkaar. Dat dat 'netjes' is, is ontstaan in de tijd dat vrouwen altijd een rok droegen: met je benen wijd heb je inkijk.

De gewoonte om je benen bij elkaar te houden, is dan ook relatief recent: toen vrouwen nog lange rokken droegen, was dit geen issue. Toch is het in die korte periode dat vrouwen korte rokken zijn gaan dragen, diep ingesleten: ook meisjes en vrouwen die voornamelijk broeken dragen, hebben zo goed geleerd dat het 'netjes' is om je benen bij elkaar te houden dat het een automatisme is, ook al valt er niets in te kijken. Terwijl als het puur om comfort gaat, het eigenlijk gemakkelijker is om de benen wat open te laten vallen als je zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de evolutie is al bepaald dat de man er opvallend, gezond en sterk uit moet zien, pas dan tel je mee en heb je de grootste kans een vrouwtje te veroveren.
Er zijn zelfs veel dieren die hun eigen als het ware opblazen, breed worden, hoger lijken, maar dan alleen als er vrouwtjes in de buurt zijn.
Bij de mens zijn dit soort uiterlijkheden minder belangrijk geworden en is verplaatst naar een grote motor, een auto een groot huis, veel geld, belangrijk in de maarschappij.
Met het kiezen van kleren, willen sommige mannen nog wel eens groter willen lijken, vooral een uniform met pet, geeft aanzien en straalt macht uit.
Nu weer even terug naar de man op de bank, zit wat onderuit, benen wijd, liefts armen ook wijd uit, hoofd recht omhoog, kin vooruit en dan vooral niets zeggen, er alleen 'zijn'.
Groter kan je, je als man niet opstellen, of je moet gaan staan.
Als je deze man de ochtend erna, met een slaperig gezicht, haar in de war, verkeerde bril op, de vuilniszakken aan de weg ziet zetten, zie je geheel iemand anders, of hij moet toevallig de buurvrouw zien, ja, dan gaat zijn rug weer recht, buik in, kin vooruit, gooit zijn haar achterover en glimlacht naar de buurvrouw.