Nee dat kan niet, dat kun je niet bereiken... Omdat het één deel van TWEE is, van dualiteit... Geluk bestaat omdat ongeluk bestaat... Jaag je één van de twee na, dan krijg je vooral het tegendeel te ervaren... Dus niet doen...

Herken geluk, en doe dat eeuwig... Dus blijf eeuwig geluk detecteren als het er is... Soms is het er, ok, dan is het er en soms is het er niet... Ok dan is het er niet... Het verandert steeds...

Het enige dat niet en nooit niet verandert, is verandering...

Toegevoegd na 7 minuten:
En dan kun je nog in een staat vallen, zal ik maar zeggen, Turiya, en dan krijg je oneindig geluk, zo maar vanzelf, maar dat moet je zelf ontdekken, dat moet je ZELF ontdekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Nee omdat er bepaalde dingen zijn die je nou eenmaal overkomen en waar geen mens wat aan dan doen om het te voorkomen. Je zult altijd wel een beetje pech hebben. De een wat meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeuwig tot de dood: ja, dat kan.
Eeuwig tot na de dood: daar zullen we nimmer achter komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,omdat we allemaal zijn en als jouw eind is gekomen,is ook het geluk,dat soms wel heel lang kan duren,verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk bestaat niet zonder ongeluk.

Als je nooit ongeluk zou hebben zal je het geluk niet kunnen waarderen. Het zou vanzelfsprekend zijn.

Als je geluk niet kan waarderen is er geen geluk.

Dus wees gelukkig met het ongeluk. Daar wordt je gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ook afgezien van het praktische puntje dat je ooit dood gaat, lijkt dat me een logische onmogelijkheid.

Ik denk dat als je alleen maar de hele tijd gelukkig zou zijn, dat geluk dat al snel een 'neutraal' gevoel zou worden in plaats van geluk. Ik denk dan ook dat 'eeuwige' (dus zolang je leeft) gelijkmoedigheid wel zou kunnen, maar 'eeuwig' geluk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want geluk is een momentopname, en alleen maar af te meten aan periodes van kinder geluk, of mensen die in minder gelukkige omstandigheden verkeren. Geluk is altijd relatief en nooit absoluut. En naarmate het langer duurt, gaat het euforische gevoel er af en wordt wat eens geluk was heel gewoon. Al kun je wel over het grote geheel over een langere periode gelukkig zijn, maar dan voornamelijk omdat de dalen minder diep zijn dan de pieken hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ,omdat geluk momenten zijn in het leven,daar horen ook teleurstellingen of dieptepunten bij.Soms kan je je heel gelukkig voelen en wil je dat het wel voor eeuwig is,omdat dat dan heel groot voelt.En denk je dit gaat nooit meer over .Helaas komt er dan weer een moment dat het even anders is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee te bereiken valt het niet

je kunt wel besluiten om het te zijn.

Geluk is geen 'hebben'
maar een gemoedstoestand

Je kunt niet het lot bepalen,
in de zin van wat je al dan niet overkomt

wat je *wel* kan bepalen is
WAT DIE GEBEURTENISSEN MET *JOU* DOEN.......

DAT bepaal JIJ!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik geloof het niet, omdat ieder mens altijd weer tegenslagen op zijn pad zal tegenkomen.
Maar tegenslagen zijn er om te overwinnen en om je sterker te maken, en daar kan je dan weer gelukkiger uitkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt geluk te bereiken? Ik denk niet dat je het bereikt. Geluk valt je ten deel, wordt je gegeven, is een geschenk.

Verder is er nog een verschil tussen gelukkig voelen en gelukkig zijn. Je kan gelukkig zijn, zonder dit soms te voelen.
Het gevoel is niet zo betrouwbaar. Je kan je gelukkig voelen en er hoeft maar iets te gebeuren en het is weg.

Er is een oud spreekwoord: tel je zegeningen. Met andere woorden: wees dankbaar voor wat je hebt en waardeer de kleine dingen van iedere dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht na de dood, wie weet.

Hoewel ik niet geloof dat we na de dood nog in "de tijd" zijn, en zonder tijd is eeuwig een beetje raar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je in Jezus geloof wel ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou je zou een manische periode kunnen hebben, dan kun je je soms wel een halfjaar euforisch voelen.
Helaas horen hier ook diepe en onverklaarbare depressies bij (na de manische periode).

Ik denk dat je geluk moet maken, en ervoor moet blijven werken.
Als je alles kunt kopen wat je wilt, voel je je op den duur niet meer blij met je nieuwe aankopen.
Als je alles kan bereiken dat je wilt, voelt het op den duur als vanzelfsprekend.

Je moet blijven groeien, en dat kost een hoop moeite en energie en lukt vele niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Bij de bron
http://www.eindeloosgelukkig.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een bedachtzaam mens bent, dan zul je merken dat er in iedereen drie verschillende wezens huizen: de geest, de gevoelens en het lichaam. En als je oplet zul je merken dat elk van die wezens op zich zelf bestaan en dat zij proberen te scheppen en te handelen onafhankelijk van de anderen, en zo disharmonie veroorzaken.
Absoluut geluk ontstaat door de bewerkstelliging van harmonie tussen deze drie.
Het uiteindelijke doel van de geest is de loutering van het zelf, hetgeen betekent de ontwikkeling van een individuele uniekheid.
Wat is het uiteindelijke doel van de gevoelens? Dat is liefdevolle ongehechtheid. In staat zijn lief te hebben en toch niet gehecht zijn aan iemand of iets, is de absolute volmaaktheid van het gevoel.
Wat is het uiteindelijke doel van het lichaam? Schoonheid. Het is essentieel voor het lichaam om mooi te zijn; maar het moet niet slechts een fraai omhulsel zijn zonder mooie gedachten en gevoelens. Terughoudendheid is nodig voor het lichaam, controle zonder onderdrukking.