Waarom is de één niet bang voor een film en de ander wel?

Hoe komt het dat als ik met een vriendin een film kijk, ik na afloop er nog veel over nadenk en er bang van wordt terwijl zij er niks van heeft. Heeft dat te maken met inlevingsvermogen? Fantasie? Of toch iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het heeft dikwijls te maken met ervaringen uit het verleden . Ik ken iemand die heeft de bombardementen op Rotterdam meegemaakt. Hij is na de oorlog nog heel lang bang geweest voor het knallen van vuurwerk .De film waar jullie naar toe zijn geweest heeft haar niet , of veel minder aangesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ene is gevoeliger dan de andere he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene is banger aangelegd dan de ander, en bovendien kan het ook goed zijn dat jouw vriendin doodsbang is voor iets dat jou koud laat.

Iedereen heeft andere angsten, en iedereen reageert er anders op.