Als een psychologe je vertelt dat je problemen te complex zijn voor haar om je te helpen, wat doe je dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Aan iedereen: bedankt voor jullie bijdragen! ik voel me gesteund en ben aan het lachen gemaakt. laat die psych maar zitten. Jullie zijn beter!

:-))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou haar een complex aanpraten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahaha! O! als ik dát toch eens over mijn hart kon verkrijgen... ik kan het niet, maar ZOU het kunnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad Freebird, op GV kun je altijd je hart uitstorten!

Het beste antwoord

Dit kan en mag nooit gebeuren.
Het is al een hele drempel die je over moet om naar een psychologe te gaan en dan dit antwoord krijgen is onvoorstelbaar.
Snel naar een ander en deze vrouw maar gauw vergeten.
Heb vertrouwen in je zelf en een goed oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks ed. ik vond dat dus ook. whew, I'm not nuts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"psysochologe" :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spiegolospiegelei?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Freebird, natuurlijk ben je niet gek, hooguit wat anders dan anderen, maar dat mag toch zeker wel?
Jij bent jij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o ik ben zeker niet gek, maar knoopjes ontstaan soms zomaar, en als je ze niet ontwart zit je voor je het weet in een kluwen... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenkennis, dan heb je de helft al ontwart.
Nu de rest nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm. t laatste donkere hoekie van loekie. zit er al eeuwen en weigert ontwart te worden. het hindert me. vandaar de psychologe... te complex.. sjongejongejonge.

Andere antwoorden (9)

Ik zou aan haar vragen om elk probleem in kleine stukjes te bespreken en toch proberen om (gezamelijk) een oplossing te bedenken. Zeker als het meerdere problemen zijn, bekijk dan elk probleem apart. Overal is toch wel een oplossing voor, zeker als er goed over gepraat kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben beter in praten dan zij... dat schiet niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is ze niet goed in haar vak...en dan toch maar een ander zoeken als ik jou was..
een andere dokter proberen is misschien ook een optie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou haar vragen waarom ze van mening is dat jouw problemen te complex zijn en waarom ze je niet kan helpen. Ook zou ik haar vragen of zij dan misschien een idee heeft wie je wel kan helpen. Misschien moet je het "hogerop" zoeken en kan b.v. een psychiater je wel helpen. Succés gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laten verwijzen naar een psycholoog die je wel kan helpen met je problemen...

Tegen mij is ooit gezegd dat ik onbehandelbaar complex ben. En heb daar werkelijk zo hard om moeten lachen dat de psycholoog er een trauma aan over heeft gehouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahaha! goeie! he, dat had ik nodig. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp niet dat Starbless al 2 minnetjes heeft, terwijl zij net als een aantal anderen op deze vraag antwoord om naar een andere psycholoog te gaan...
Ik persoonlijk zou het nog eens met de huidige psycholoog proberen op te lossen maar indien dat niet werkt inderdaad een ander zoeken. Dus Starbless, ik vind dat je gelijk hebt +1
Ik kreeg het advies om een langduriger behandeling te gaan volgen, bij een psychiater. Dat heb ik gedaan. Het hielp in het begin niet veel, maar dat was omdat ik zelf niet echt meewerkte. Later ging dat beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar een spychiater gaan

Toegevoegd na 25 seconden:
psychiater natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vermoed het..
Heel snel naar een ander gaan, en haar dan het adres geven, want kennelijk is ze hem/haar zelf hard nodig. Zoiets doe je als goede psychologe niet, als je al denkt dat je zelf niet de beste oplossing voor je client bent, doe je onderzoek en bied je je client een alternatief, en geen trap na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks;-) zo voelde het inderdaad.
dan zou ik heel snel een andere psycholoog zoeken die je wel kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk wel eerlijk van haar..beter het te zeggen dan je eindeloos laten terugkomen, tegen een behoorlijk tarief, zonder dat je echt wordt geholpen.. maar dat je op zoek moet naar een andere hulpverlener is duidelijk..misschien meer gespecialiseerde hulp? Psychotherapie gaat een stapje verder bijv..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat stapje verder is nou juist zo interessant! wie weet.