Waarom is het zo ongemakkelijk om met je ouder en sexscene te kijken in een film?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Kimath
13 jaar geleden
Als je zelf een film aan het kijken bent, en er komt toevallig een sexscene, dat is dan ALTIJD het moment dat je ouders net binnen komen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet . Bedoel je met ouderen kennissen ?

Het beste antwoord

Ik weet precies wat je bedoelt. Het ongemakkelijke gevoel. Misschien is het het besef dat zij zien wat jij op dat moment ziet, want sex is erg intiem natuurlijk. Als je in je eentje een film met sexscènes kijkt, reageer je op je eigen manier zonder dat iemand kijkt. Niemand let op je. Als in dit geval je ouders meekijken, zien ze ook jouw reactie daarop en dat kan jou een heel ongemakkelijk gevoel bezorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

vaak is het uit de angst dat ze je na de film, sexuele voorlichting gaan geven, bovendien is het ongemakkelijk om naar kreunende mensen te kijken, vind je niet? Ze doen niets anders, er is dus niks anders om naar te kijken....
je weet niet hoe je je dan moet gedragen, tegenover je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft alles te maken met schaamte gevoel, de meeste vinden het onderwerp te genant om met hun ouders over te praten, laat staan om naar te kijken. Hangt natuurlijk ook een beetje van de (vrije)opvoeding af.
De meeste mensen willen er liever niet aan denken dat, en hoe, hun ouders 'het' ook gedaan hebben, krijgen er dan allerlei beelden bij en bannen die dan ook zo snel mogelijk weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er tussen ouders en kinderen alweer een generatie verschil zit. Iedere generatie kijkt op een andere manier tegen sex aan.

En als kind realiseer je je dat je ouders ook sex hebben. Erg genant natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He bah! ;-)
Het is inderdaad een gene tov je ouders.
Hoeft niet hoor, als zij geen sex hadden, bestond jij ook niet.
Kinderen vinden hun ouders zelden sexueel aantrekkelijk.
Dat heeft mede te maken met het feit dat je je ouders primair als ouders blijft zien en niet als sexueel actieve wezens.
Als alle ouders overigens ook zo naar hun kinderen zouden kijken, zouden we verlost zijn van het grote kwaad wat incest heet.
Mogelijk is het dus een instinctief iets, want (bijna) alle kinderen/jongeren hebben deze ongemakkelijke gevoelens.
Ik vind het wel een goede vraag want je constatering klopt meestal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sexulaiteit is een vorm van intimiteit dit je in principe niet met je ouders deelt. Ouders voelen aan als asexuele wezens. Je weet dat ze 'het' doen, maar je wil je daar liever niets bij voorstellen. Je wilt dan ook hun reactie op het filmpje niet weten. Tegelijkertijd komt je eigen sexulaiteit dichterbij, bijhet zien van zo'n film en dat is ook lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal gebeuren in die gevallen,dat je niet goed door je ouders bent voorgelicht en er niet thuis openhartig over seks gesproken is! Bij mijn generatie kan ik me dat wel voorstellen, maar onze kinderen ,nu midden veertigers hebben altijd van de hoed en de rand geweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er meteen in je hoofd komt wat zij ervan vinden en wat de normen zijn die ze voor jou hanteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een 'biologisch' taboe. Er moet een sterke scheiding zijn tussen de generaties anders krijg te gemakkelijk incest en inteelt.
Het vertaalt zich in sociale en emotionele weerstand - zo ervaar je dat. Daarom is incest ook zo'n akelige misdaad. Verreweg de meeste mensen voelen intuïtief aan dat dit absoluut niet kan. Daar heb je geen wetten en regels voor nodig.
In veel moslimculturen is het ondenkbaar dat ouders en kinderen naar erotische reclame kijken. Er wordt snel weggezapt of mannen, en zelfs kleine broertjes, kijken gauw een andere kant op.
In andere culturen waar er meer vrijheid rond seks is, ervaren veel mensen toch nog die ongemakkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ongemakkelijke gevoel eigenlijk bij iedereen, niet alleen bij mijn ouders. Zelfs in het bijzijn van mijn eigen partner. Sommige mensen zijn er misschien ook wat gevoeliger in. Ik ken mensen die er meestal niet zo'n moeite mee hebben. Vaak zijn dat mensen die met hun ouders ook heel openlijk over sex kunnen praten. Zelf persoonlijk vind ik een beetje afstand daar in naar je ouders toe wel gezond. Vooral op een groot, duur tv scherm komt het nogal op je af vind ik haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dat ook mips, soms zelfs bij mijn partner pfff.
Zat laatst ook een film met mijn ouders en zus en zwager te kijken toen er op grootbeeld ineens heftig gesext en gekreund werd, op dat moment ging iedereen maar een beetje ongemakkelijk schaapachtig even "wat anders" doen. Mijn moeder vond het de hoogste tijd voor borrelnootjes, mn vader zei iets van nou nou en een of ander verhaal volgde en mijn zus vond dat ze haar telefoon even moest checken en ik, ik voelde mij alleen maar ongemakkelijk.
Hihi wat een familie he maar verder alles goed hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha mijn pa zapt op zo'n moment meestal met een scheef, geërgerd gezicht en een diepe zucht. De rest van het gezin vind dat dan wel best ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha das ook een goeie!