Hoe zou je iemand kunnen noemen, die opbloeit van andermans problemen

13 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je iemand die het geweldig vindt als een ander problemen heeft, of iemand die, als een ander problemen heeft, helemaal in z'n element is bij het proberen verhelpen daarvan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit het goeie woord er al bij??

Het beste antwoord

komt waarschijnlijk door iemands onzekerheid of zijn/haar eigen leven, dus als je een nette en vriendelijk omschrijving wilt geven kom je waarschijnlijk al snel op termen als 'onzeker persoon', 'persoon die nogal jaloers is' etcetera.
maar als je je onvrede over zo'n persoon wilt uitdrukken zijn termen als 'verdriet-smuller', 'aasgier' of 'ramptoerist' wellicht beter te gebruiken :D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Bedoel je iemand die geniet van Schadenfreude? Een sadist kan, maar dat heeft een erg negatieve bijklank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die opbloeit van andermans problemen heeft sowieso al een negatieve bijklank... Ik denk inderdaad dat sadist het juiste woord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sadist is meer dat je geniet van andermans pijn, niet problemen
Sensatiezoeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rampentoerist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeerlap.

(als het een vrouw is: smeerlapin :-P )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een slecht genieter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Een sadist zou kunnen, al is de betekenis daarvan toch anders. Die geniet van het pijnigen van een ander. Nee, ik denk niet dat daar een specifiek woord voor is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het opbloeien noemen we leedvermaak.
De persoon die vaak leedvermaak heeft, daar is geen aparte naam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet een sadist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, zie net dat sadist er al staat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat heeft met pijn te maken
Een negativiteitsbloeier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een parasiet en een gevallen engel (een duivel dus)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon iemand die geniet van het leed van een ander, kortom, gewoon iemand met leedvermaak, volgens mij geen speciale naam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iemand die vooral zijn eigen problemen niet onder ogen wilt komen. Die van de ander zijn dan een perfecte afleiding en geven diegene een soort geruststelling dat hij bij hem/haar nog lang niet zo erg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een onmens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan een ziek persoon noemen
(het geeft een kick om andere te zien lijden, heeft te maken met oa endorfine)

je kan zo iemand ook een realist noemen (vind het naar voor je n wil je helpen, maar ik zie dat mijn problemen niet meer zo erg zijn dus krijg weer moed en bloei helemaal op)

je kan zo iemand ook hulpverlener noemen ( nu weten we eindelijk waar de schoen knelt, nu kunnen we verder hiermee, ik ben helemaal gemotiveerd om me in te zetten voor je en bloei hiervan op want dit is wat mijn werk zo zinvol en nuttig maakt)

er is niet 1 naam voor.

kick je op de pijn van anderen (lichamelijk of door pijn die het leven en problemen met zich mee brengen kan) ben je een rasechte sadist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou een verdomd goede hulpverlener kunnen zijn.
want een hulpverlener die depressief wordt van andermans problemen,daar heb je ook niks aan,die werkt niet lang.
ik kan me voorstellen dat hulpverleners bij bepaalde problemen waarmee ze maken krijgen,opbloeien.eindelijk eens iemand met een interessant idee,kan hij/zij denken en daarvan opbloeien.
interessante vraag,ik bloei er helemaal van op.:-)

Toegevoegd na 1 minuut:
hulpverlener,dus.
13 jaar geleden
ik noem het: mijzelf... of haatliefhebber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een sociaal assistent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind zo iemand een zuiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soapverslaafde.
Enkele positieve soaps buiten beschouwing gelaten smullen heel wat mensen van de streken die in soaps en roddelbladen beschreven worden.
Als je je daarmee laaft lijkt het me dat je toch wat ander vertier zou kunnen zoeken, er is al genoeg ellende op de wereld.
Helaas heeft leed amusementswaarde, dat geeft aan dat we als mensen nog een eind moeten doorontwikkelen om de wereld tot een betere plaats te maken.