Kan je, je thuis en veilig bij iemand voelen wanneer deze persoon anders dan jij is?

Zou je, je bij iemand thuis en veilig kunnen voelen die anders is dan jij? Deze persoon is het tegenovergestelde van jou en je bent wel helemaal gek op die persoon, juist omdat die anders is dan jij en je daar best wel wat van kan leren en omdat het natuurlijk wel spannend is.

Nu vraag ik mij dus af of je, jezelf hier wel helemaal thuis en prettig kan voelen bij iemand bij wie je eigenlijk niet past?

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar kom je alleen achter door het te proberen.

vaak zijn 2 de zelfde polen afstootbaar en kunnen 2 verschillende polen elkaar aantrekken. dat geld ook voor de mensheid je kan elkaars aanvulling zijn. Toegevoegd na 3 minuten: iets wat jij mist en de ander heeft

Opposites attract, zeggen ze toch? Dus het antwoord is ja.

Ga je gevoel na. En verder: voor samenwonen is het vaak het beste als er een overeenkomst is tussen de gebruiken van de partners. Als je voortdurend alles moet uitleggen, kan dat een bron van conflicten worden. En een bron van onzekerheid, waardoor je je zeker niet thuis zult voelen.

Ja, dat kan zeker. Voorwaarde is wel dat jullie elkaar de ruimte geven om jezelf te zijn en de ander niet willen veranderen.

Ja zeker, als de basis van LIEFDE er maar is. Ik bedoel niet de verliefdheid die over kan gaan, maar de ander intens liefhebben. Als dat wederzijds is kan je zo verschillend zijn als je maar kan bedenken, maar dan pas ben je veilig bij elkaar. Aanvaard je de ander zoals hij is en heb je daar respect voor en als meeste hou je van al die eigenaardigheden.

Jahoor dit kan wel, als je genoeg van elkaar houdt! Dat je verschillend bent betekend niet dat je NIET bij elkaar past.

Ja...wat mij betreft graag zelfs...ik zou gek worden van nog iemand zoals ik om me heen. Van iemand die anders is kun je veel leren, en als het goed is spiegelt die jouw opvattingen en gedrag. Maar....er moet wel ergens een overeenkomst, een punt van ontmoeting zijn. Anders ben je 2 vreemden. Toegevoegd na 2 uur: Spiegelen...niet in de zin van nadoen, maar laten zien wat jij doet, feedback.

Tuurlijk ; er is maar één jij (en in dit geval zelfs vrij duidelijk herkenbaar), dus IEDERE andere persoon is anders. Gelukkig. En ja hoor, bij anderen kun je je helemaal (leren) thuisvoelen ; soms meteen, soms na een tijdje. Juist iemand die heel erg op je lijkt, zal je vermoedelijk vrij snel op je zenuwen gaan werken, omdat je elkaar dan niet aanvult maar je eigen fouten bij elkaar herkent . Dodelijk.

Zie het een tijdje aan en geniet ervan, maar ik zou me pas vastleggen als je het langere tijd met elkaar hebt uitgehouden.

Iedere persoon is anders als jou. Juist omdat diegene anders is pas je goed bij elkaar want je vult elkaar aan. Je kan enorm van elkaar leren. Ooit al in een relatie gezien dat mannetje en vrouwtje hetzelfde waren? ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100