Zouden mensen echt van fouten leren als ze er geen negatieve gevolgen van ondervinden?

Volgens Brown inzake het Irak-onderzoek wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben van mening dat je ervan leert, alleen als je er last of pijn van hebt, anders leert er niemand wat van...

Melaatsen hebben een pijn-ervaring van het lichaam, daarom verliezen ze hun vingers en tenen, omdat ze er geen pijn meer aan hebben, dus dan wordt men onvoorzichtig met stoten en snijden...

Dus analoog als je er geen last of pijn van hebt, leer je er niets van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nu laat mij Brown steenkoud, want die heeft het politiek heel moeilijk in Engeland.....
In het algemeen leren mensen(kinderen) van fouten, zo ben ik van mening..... je denkt toch niet dat wij mensen ezels zijn....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laat helaas eventuele nadelige gevolgen buiten beschouwing, maar daarom wil ik nog niet beweren dat je een ezel bent.
Laat ik voor mezelf praten: ik zou er niet van leren. Denk dat de uitspraak: 'door schade en schande wijs worden', genoeg zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fout zonder negatieve gevolgen is geen fout.
M.a.w.:
Als je een fout maakt, en daarbij geen negatieve gevolgen ervaart, dan ervaar je dat zelf niet als een fout.
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat mensen dan niet van hun fouten leren. Want je merkt pas dat je iets fout hebt gedaan, of je vind pas als er iets fout is gegaan als er een negatief gevolg vanuit voortkomt. Anders zal je het niet herkennen als een fout en dus ook de volgende keer het niet anders doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie een fout begaat en deze niet erkent en herstelt zonder de gevolgen ervan te ondervinden, begaat er nog één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen maken dezelfde fout keer op keer omdat ze er zelf geen fout inzien. En dan moeten ze een keer echt flink tegen de lamp (en dan heb ik het over eenn kaliber kroonluchter met een diameter van 3 mtr ofzo) lopen eer ze echt inzien dat het fout is.