waar komt mijn honger gevoel de hele tijd vandaan?

ik vreet me suf en toch blijf ik met een honger gevoel zitten. niet altijd maar wel vaak

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Als je ook afvalt zou ik even naar de huisarts gaan. Misschien heb je wormen (kan van bv rauw vlees als filet americain)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou inderdaad naar de dokter gaan.
Een broer van een vriendin van mij heeft dit ook eens gehad.
Na vele onderzoeken ontdekten ze een bacterie in zijn maag die alles daar opvrat wat hij at.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet genoeg voedzame dingen binnenkrijgt.
Als je honger hebt, wat eet je dan? Als je natuurlijk iedere keer wanneer je een hongergevoel hebt naar de koek en chips grijpt, dan blijft het hongergevoel.
Maar als je daarentegen een boterham eet en dan nog honger hebt, dan is er wel iets mis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs je huisarts. Wormen zoals hierboven genoemd zijn een mogelijkheid, maar je zou ook een te snel werkende schildklier kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk door wat je eet. Zogenaamde 'lege calorieën' stillen je honger niet maar wekken die bij veel mensen juist op. Ook als je (nog) geen overgewicht hebt zou je om te beginnen eens kunnen proberen om die zoveel mogelijk te vermijden. Dus geen chips maar noten als alternatief. Geen wit maar volkorenbrood. Geen frisdranken met suiker of vruchtensap maar water of thee. Volkoren pasta en zilvervliesrijst in plaats van de witte varianten. Vooral geen candybars, ook geen mueslirepen. Wat fruit is geen probleem maar maak er geen sap van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms denk je dat je honger hebt, maar heb je in feite dorst. Enkele glazen water drinken lost het probleem op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je echt honger, of heb je trek? Word je flauw als je even niet eet, of nerveus?
Je vreet je suf schrijf je, maar _wat_ eet je?
Als je gezonde dingen eet en je denkt dat je echt erg veel eet en je blijft honger houden, dan is overleg met de huisarts geboden om te onderzoeken of er misschien iets aan de hand is (kan van alles zijn, van een lintworm tot een schildklier die te hard werkt of zo).
Als je vooral eet omdat je nerveus bent, kan de huisarts je ook helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je niet lekker in je vel zit, er zijn namelijk (veel) mensen die dan beginnen te eten zonder dat de honger overgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat je een suikerverslaving hebt.
Vooral de witte geraffineerde suiker die vrijwel overal in zit, is meestal de grote boosdoener.
Deze suikers zijn de lege calorieën, het lichaam kan er niet veel mee, waardoor er een hongergevoel blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hongergevoel of juist geen hongergevoel, wordt door een aantal zaken in jouw lichaam aangegeven. Denk hierbij aan de spanning in je maag (hoeveel voedsel zit daar in), de samenstelling van je bloed (hoeveel suikers, vetten, insuline, eiwitten, ijzer). Zo zijn er nog veel meer signalen.

Als dat systeem niet goed werkt, kun je voortdurend een hongergevoel ervaren.

Wat jouw vraag betreft, kan er de simpele verklaring zijn dat je niet goed eet. Dat moet dan wel behoorlijk ongezond zijn, want het (jonge) lichaam kan veel hebben. Pas je dieet aan en zie of het werkt. Maar beter nog: ga bij je huisarts langs.