Als ik een vraag zou stellen aan zo maar een vreemde op straat, zoals vragen die op Gv worden gesteld... lees verder extra uitleg...

face to face, kijkt men raar op, zo van wat wil hij van me?? lees verder extra uitleg...

Waarom stel ik deze vraag omdat men zo behulpzaam is en zoveel (uitgebreide) antwoorden op vooral psychische vragen heeft.

Stel, ik vraag aan iemand die ik tegen kom, wat hem/haar gelukkig maakt...dan krijg je toch rare antwoorden en gezichten. Stel ik deze vraag hier op GV dan krijg je de meest uiteen lopende antwoorden.

Is het omdat je iemand niet ziet en lekker raak kunt vragen?

Is het de confrontatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Bezoekers van deze site verwachten een vraag, iemand op straat is hier totaal niet op voorbereid en zal inderdaad vreemd opkijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en kort antwoord..!

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat je hier juist wel antwoorden krijgt, omdat deze site er juist voor gemaakt is dat iedereen antwoord geeft op elkaars vragen. Ook kun je hier zeggen wat je wilt, want de anderen kent je in het echt waarschijnlijk toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de anonimiteit die het stellen van vragen zo prettig maakt hier. Je vraagt iets aan iemand die je niet ken, niet ziet en nooit zal zien ook. Vragen hier kan ook een vorm van "je hart luchten " zijn. Hier vraag je dingen die je een ander nooit face to face durft te vragen. Het mooie hiervan is dat je zelf kan bepalen wat voor jou een nuttig antwoord is zonder anderen te beledigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Waar!
Je stelt je vraag hier aan 1000 mensen. Misschien kijken er 990 daarvan ook wel raar op, maar reageren verder niet. En dan zijn er, ongeacht de vraag, altijd wel 10 mensen die wel reageren, omdat ze het eenvoudigweg leuk vinden om iemand met of aan een antwoord te helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen op straat verwachten geen vragen. Mensen op goeievraag komen hier voor de vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een site als GV geeft een gevoel van veiligheid wat je in het wild ontbeert. Als je op GV niet al te veel details van jezelf prijsgeeft ben je heel moeilijk op te sporen. Je hoeft dan ook niet te denken wat wil hij van me zoals je zelf terecht opmerkt over situaties in het wild.
Verder heeft iedereen op GV tijd vrij gemaakt voor antwoorden; in het wild is iemand meestal bezig of op weg naar iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vragensite waar mensen speciaal naar toe komen om te vragen en te beantwoorden. De straat is meestal de verbinding om van het ene punt naar het andere te komen. De functie is verschillend. Het is misschien te vergelijken als er iemand bij de kapper om een brood vraagt. Dan vind de kapper dat op zijn minst vreemd denk ik ;-) En denkt de kapper ook: wat wil hij van me.
13 jaar geleden
Sivan , het ligt er heel erg aan waar je woont .In de grote steden is het heeeel anders dan op het platteland. Dat heeft te maken met het aantal inwoners. Ik ben ex Amsterdammer . Daar wonen de mensen zo dicht op elkaar dat je geen xenofobie kunt ontwikkelen. Ik woon nu in Limburg en als ik hier dezelfde dingen zeg/vraag kijkt men me dikwijls aan of ik niet goed bij ben.Of men loopt door. Als je trouwens iets zegt of vraagt moet je zeker niet dichterbij komen dan 1 meter. Dat ervaart men als z'n territorium. Je komt dan binnen de "vluchtgrens" . In 'n lift weten mensen dikwijls ook niet hoe en waar ze kijken moeten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen zijn niet meer gewend om elkaar aan te spreken/vragen te stellen op straat! Vroeger was er veel meer saamhorigheid en solidariteit omdat er weinig anders was. Veel mensen kende elkaars situatie en als er dan problemen waren kon je, makkelijker dan nu, met vragen, problemen bij een ander terecht. Kijk maar eens als je in een lift staat waar meerdere personen in staan. niemand zegt iets tegen elkaar, de een staat naar de knoppen te staren,de andere omhoog en als je een keertje wat zegt, kijkt men je aan alsof men zeggen wil waar bemoei je je mee! Ik heb het wel eens dat mijn maag knort als je in een wachtkamer zit te wachten dan zeg ik gewoon: rustig maar je krijgt straks weer wat te eten! dan moet je de gezichten van anderen eens zien!
Op een enkele na die er wel om kan lachen!
Mensen maken zich op deze manier anoniem en hebben vaak geen tijd (meer) en zin om vragen/problemen van anderen aan te horen, laat staan om er iets mee te doen.
Pieter

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. kijk je wel eens naar Benidorm Bastaards? daar worden deze situaties ook wel nagespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Pieterdek, ik woon niet in Nederland, maar ik denk wat je weer geeft echt iets Nederlands is, een beetje afstandelijk, of uhh koel...
Kristal
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Sivan, wij nederlanders kunnen een beetje koel zijn ;-) Ik geloof dat dat o.a. kan komen doordat we te dicht op elkaar wonen. Te veel mensen op een klein stukje grond. Om in een stad nog een stukje privéruimte over te houden is o.a. koel doen een manier. Niemand komt dan dichterbij dan je wilt. Op het platteland vind ik mensen veel gemoedelijker.
Deze site is gemaakt om er vragen te stellen en antwoorden te geven. Dus verzamelen vragenstellers en antwoordgevers zich hier. Stel dat een stad, of iedere stad, een straat had waar het de bedoeling was dat je hetzelfde deed, dan zou je dat heel gewoon gaan vinden. Nu is een straat alleen bedoeld om van A naar B te komen maar misschien krijgen we ook nog eens de Vragenstraat, de Kadeautjesstraat, de Complimentenstraat, de Scheldwoordenstraat, de Knuffelstraat en zo maar door. Alles is mogelijk. Het is dus niet omdat het hier anoniem is maar omdat je hier de mogelijkheid geboden wordt om mee te doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondag,wat heb jij plotsklaps een vaag poesje!
zondag
13 jaar geleden
Vaag poesje? ;-) Potverdikkie, dit is mijn Moos die 28 december j.l. het tijdelijke voor het eeuwige moest verwisselen vanwege een tumor onder zijn tong. Ik ben in principe tegen het veranderen van avatars maar ter nagedachtenis aan die schat heb ik het nu toch gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry!
Als je op straat gaat staan met een kraampje, met daarop in koeienletters GOEIE VRAAG en nieuwsgierigen lopen naar je kraampje toe, zullen ze niet raar opkijken als je hen vragen gaat stellen! Dat komt omdat je dat aangeeft. Hier op GV is het net zo, deze site heet n.l Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV is er natuurlijk voor opgezet om vragen en antwoorden te organiseren. Zou je een gymzaal binnenlopen waar alle mensen bij elkaar gekomen waren om elkaar dingen te vragen en beantwoorden, dan zouden mensen vast minder vreemd opkijken. En dit is dus een virtuele vraag-en-antwoord-gymzaal. [straks virtueel apekooien? ;-) ]