Als het goed is wel. administratie moet 7 jaar bewaard worden en in sommige gevallen ook 10 jaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ad 2. Inzage dossier.
U hebt zondermeer recht uw gegevens (dossier) in te zien. In het dossier worden gegevens
vastgelegd zoals resultaten van medisch onderzoek, verslagen van observaties, het
behandelingsplan, verslagen van gesprekken, etc. Werkaantekeningen kunnen door de
behandelaar wel worden verwijderd. U heeft het recht aantoonbare fouten in uw dossier te
corrigeren en het dossier aan te vullen met uw mening. De verantwoordelijke hulpverlener
kan als eis stellen dat het dossier onder toezicht wordt ingezien als hij dat wenselijk acht.
U heeft echter het recht om tegen kostenvergoeding (maximaal Fl.10,00) fotokopieën van uw
dossier te maken, zodat u het rustig in uw eigen omgeving en tijd door kunt lezen. U heeft
recht op geheimhouding van uw gegevens. Mensen die niet direct bij uw behandeling
betrokken zijn, mogen uw dossier niet inzien. Bij overplaatsing mag de nieuwe instelling uw
dossier niet inzien zonder uw schriftelijke toestemming. De Inspectie voor de GGz (waarover
later meer) mag uw dossier wel inzien, maar vraagt u gewoonlijk eerst om toestemming.
Na 10 jaar mogen dossiers vernietigd worden maar zolang de dossiers bestaan mag u ze inzien.