In jezelf zit een weter, een weetinstrument... En die kan men nog niet direct aanspreken, maar die zit er wel en die voelt meteen aan of iets waar is of niet...

En dat geld voor iedereen, net zoiets als het zien van een net geboren dier, het maakt niet uit welk dier het is, maar het vertedert...

Zo ook met oprechtheid, je weet het zonder na te denken, onmiddellijk...

Toegevoegd op 08-06-2009 23:34:27
En inderdaad het is een herkennen, daarom zit het dus ook in jou, omdat je het her-kent...

kennen her-kent zichzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat voel je, maar soms laat je gevoel je in de steek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziets voel je gewoon aan je water.

Toegevoegd op 08-06-2009 23:29:44
Zoiets ipv Ziets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Combinatie van ogen en gevoel, de ogen van de ander en het gevoel van jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je dit nu oprecht,m.a.w. wil je het echt weten of vraag je om het vragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de antwoorden interesseren me totaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, waarom ben ik nu oprecht niet verbaasd...
Zoals hierboven al staat, moet je dat voelen, maar dat blijft lastig. En soms (vaak?) kom je vreselijk bedrogen uit.

Ik vind de mate van egoïsme in het verhaal ook belangrijk ;)
Als alle eigenbelang ontbreekt dan kán het gewoon niet oprecht zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ogen liegen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er maar net vanaf.
Bij een normaal gewetensvol persoon waarschijnlijk niet nee. Maar als er iets mis (in zn hoofd) of hij heeft zich erop getraind, dan is het weldegelijk mogelijk dat je niet kunt zien. Recent heb ik het nog persoonlijk meegemaakt. Diegene lijkt een voortreffelijk toneelspeler. Heeft ook een mega-pokerface...
We waren van tevoren ingelicht. Hij bakte er een heel geloofwaardig verhaal van. En zonder de info hadden we dat ook echt geloofd.
En wij zijn echt niet zo makkelijk te overtuigen! Vraag onze kids maar ;)
Bij hem is het vermoedelijk aangeboren gecombineerd met verkeerde stimulans in opvoeding :-(
Doet iemand de uitspraak verstard of ontspannen
Hoe spontaan komt de uitspraak?
Kijkt de persoon je aan of je hem wel geloofd ?
Of kijkt hij/zij juist weg om niet in de ogen gekeken te kunnen worden.