Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er ooit onderzoek gedaan naar de vraag: wanneer voelt een mens zich oud?

en als er een onderzoek naar is geweest, wat is dan het antwoord?

( bij welke leeftijd voelt een mens zoch over het algemeen oud?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
695

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een mens voelt zich oud, als hij/zij, niet tengevolge van een ziekte, dingen niet meer kan, die voorheen vanzelfsprekend waren, zoals
een eind lopen of fietsen, of tennissen. Dan ga je merken dat je ouder wordt. Maar zolang de geest helder blijft, heb je er verder niet zo n last van. Je voelt je wat ouder maar niet oud.
Ik denk als je totaal versleten en aan geheugenverlies lijdend in een stoel zit, dan voel je je echt oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ouderdomsgebreken het dagelijkse functioneren gaan overheersen, denk ik. Maar om echt antwoord op die vraag te kunnen geven moet je eerst definiëren wat 'oud' en 'je oud voelen' precies inhouden. Ouder worden gaat geleidelijk, evenals de dingen die je minder vlot afgaan. Met een beetje rustiger aandoen kom je aanvankelijk nog wel een heel eind maar lastig wordt het wel als je steeds minder gaat horen en zien, of als je mobiliteit dermate slecht wordt dat je jezelf de bus niet meer in kunt hijsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder is 95 jaar, en is oud, mentaal heeft ze de leeftijd van een +/- 70, wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel verschillend is, je kunt je al oud voelen op je 50ste.

Het zit in je hoofd, aftakeling van je lichaam is iets wat je fysiek oud maakt.

Ze zeggen toch niet voor niets, je bent zo oud als je je voelt!

Toegevoegd na 57 seconden:
je bent zo oud= je bent zo jong...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens voelt zich oud als je erover gaat nadenken over het leven wanneer het al bijna voorbij is en dat je aan je eind komt van de tijd in je leven.

want als je steeds ouder wordt speel de tijd eigenlijk geen rol meer. niet zo zeer dat je geen tijd besef heb maar dat de tijd die we nu zien als 24 uur de dagen en jaren niet echt een groot indruk maakt op jou als persoon. maar meer gaat zien als en handig methhode om dingen op een rij te krijgen het meer praktisch gaat zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding