nee eerder uit liefde

Toegevoegd na 1 minuut:
en bezorgdheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is nergens voor nodig +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, +
Nee. Helemaal niet. Streng zijn is gewoon nodig soms om te laten leren. Dat doe je eerder omdat je van iemand houdt dan omdat je iemand haat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen wel in sommige gevallen niet. Kijk Jan is een jongetje uit de klas van meester Piet. Meester Piet moet even naar de wc en ineens komt Harm voor de klas en zegt Jan!! (...) Als Harm Jan ook nog pest ja dan wel. Maar in de meeste gevallen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
huh? ik snap je antwoord niet. Kun je het uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand streng is kan dat toch best haat zijn. In de meeste gevallen is dit niet zo. Maar neem nou iemand die iemand heeft ontvoert. Die is streng ook om haat. Dus ook niet uit liefdadigheid. Maar dit zijn maar een paar gevallen hoor.
Kimath
13 jaar geleden
Ik snapte je voorbeeld met piet, jan en harm niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oww :P Heb gewoon even wat namen gekozen
Nee, gelukkig niet want dan zouden wel heel veel ouders, leerkrachten enz een hekel hebben aan kinderen.
Streng is vaak nodig bij opvoeden, maar de meeste opvoeders zijn stapelgek op hun kroost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je streng bedoelt als mens , dan komt het vaak voort uit liefde en betrokkenheid, het is dan echter gekoppeld aan rechtvaardigheid.
Maatschappelijke strengheid (bekeur-beleid enz.)
heeft vaak een veel minder nobele drijfveer omdat geen rechtvaardigheid maar vergelding wordt nagestreefd of soms erge nog , wraak.
Dat laatste komt echter minder vaak voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Helaas zijn getraumatiseerde ouders vaak onnodig streng tegen hun kinderen, dan is het geen haat tegen hun kinderen maar haat tegen hun opvoeding, die ze beter kunnen verwerken (psycholoog) dan afreageren op hun kinderen, anders herhaalt zich het trauma bij hun kinderen.
Dat moet je niet willen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Streng zijn heeft te maken met het aangeven van grenzen.
De grenzen die mensen die nog moeten worden opgevoed, zo nodig hebben, en daarom heel duidelijk moeten worden getoond.

Degene die streng is, heeft verantwoordelijkheidsgevoel.

Wees blij dat er zulke mensen zijn!!

Ze houden van de wereld en van jonge mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eerder met Consequent zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wel. Als het om onderdrukking gaat. Kijk bv naar de tweede wereld oorlog. De mensen die in concentratiekampen werkte waren erg streng, puur vanuit haat. Maar los daarvan heeft streng zijn te maken met liefde en bezorgdheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,het heeft te maken met iemand,i.e. kinderen,zo goed mogelijk op de rails van het leven te zetten,zodat ze later dus niet ontsporen.