Waarom geven mensen vaak geen of zeer weinig informatie mbt tot hun vraag?

Vele vragen die hier gesteld worden, zijn niet voorzien van bijgaande informatie, terwijl dat voor een hulpvraag vaak essentieel is om te kunnen helpen!
Hoe komt het toch dat mensen die dingen die nodig zijn, er helemaal niet bij vermelden?

Voorbeeld: mijn mail doet het niet, hoe komt dat..?
mijn computer doet raar... mijn printer wil niet printen...etc etc etc.

En dan vermeldt men er niet even bij WELK systeem men gebruikt of welk apparaat?

Iemand een idee hoe dat komt / waarom dat zo is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat ze niet goed nadenken bij de vraag. Ze zitten met een probleem en daar willen ze vanaf. Ze beschrijven het probleem en daarmee is dan voor hun de kous af. Laat de experts maar met een oplossing komen. Soms weten ze gewoon niet welke informatie handig is om er bij te hebben.

dan denken ze zelf dat de mensen het zo wel zullen begrijpen.

ik vermoed omdat ze al heel lang bezig waren het probleem op te lossen en er zelf niet meer uit komen wat nu wel en niet belangrijk is. en wellicht moe zijn en het even willen dumpen hier. ze hopen natuurlijk op wedervragen zodat het voor hen ook duidelijk wordt waar ze het nu wel moeten zoeken kan me voorstellen. dat we dan even geduld moet oefenen. maar het is inderdaad erg lastig.

bv de vraag: welke mobiel is beter....... heeft geen uitleg nodig. maar sommige vragen wel, en daar heb je gelijk in. de vraagsteller vind het misschien een hele duidelijke vraag, en vind dat er geen info bij hoeft, anders kan je bij reacties toch nog om wat meer uitleg vragen.

hoe onduidelijker de vraag des te meer antwoorden er mogelijk zijn haha

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100