wat is het meest gave, eigenaardige, bijzondere van de wereld waarin wij leven

De wereld zit vol met fantastische feiten. Bijvoorbeeld hoe de vrouw er op gebouwd is dat wanneer ze het meest vruchtbaar is, haar lokken extra glanzen, ogen extra stralen etc. Maar ook hoe dieren werken noem maar op.

Ik stel deze vraag omdat ik het mooi vind te achterhalen wat u/jij ziet als iets geniaals in onze wereld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (19)

Ik vind liefde,houden van toch het meest geniale, ik heb heel wat dingen zien veranderen,zien verbeteren daardoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij bestaat en wemelt van het leven.

Dat feit alleen al: what are the odds!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is de wereld ?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard.
het geniale zit `m in het feit dat alles geniaal lijkt,maar dat alles gewoon is wat het is.
13 jaar geleden
De natuur en je verbazing erover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat niets is zoals het lijkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geslachtelijke voortplanting is iets heel bijzonders. Ongelofelijk dat twee mensen / dieren samen een nieuw mensje / diertje kunnen scheppen dat dan ook nog zo gemaakt is dat alles er aan sméékt om aandacht en liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven vind ik buitengewoon wonderlijk. En dan bedoel ik niet de periode dat we hier op aarde zijn maar "het leven" op zich. Wat is dat toch voor een wonderlijke kracht dat alles wat er is doet groeien? Hoe is het mogelijk dat uit slechts 2 minuscule cellen die samensmelten (ook al wonderlijk) door celdeling (ook al wonderlijk) een mens ontstaat met, normaal gesproken, alles op de juiste plek i.p.v. een wildgroei van cellen? En de planten- en dierenwereld is al even wonderbaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals anderen het ook al zeiden, hoe het leven in elkaar zit. Wat er ook gebeurt, hoeveel ontdekkingen er ook worden gedaan, er zal altijd nog wel iets zijn wat wij, als mens, nog niet kennen of weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest bijzondere vind ik het ontstaan van een levend wezen, vooral de ervaring van de geboorte van het eerste kind is niet te omschrijven.
Dat er uit zo'n speelse bezigheid zo iets moois ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat ben ik ook niet helemaal eens. Er zal vaker iets moois ontstaan maar ook heel vaak iets fouts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ging even te snel met die kleine toetsen, reactie werd te snel geplaatst. Vervolg:
Vooral in de Westerse wereld maar dat is jouw mening en dat is ook mooi.
Dat het leven (van de mens) slechs mogelijk is binnen zeer beperkte klimatologische omstandigheden die er binnen de atmosferische schil rondom de aarde heersen. Als je op een schema ziet hoe dún die laag is, dan ben je echt verbijsterd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geniale vind ik de onwetendheid van de mens die toch weer op zoek gaat naar iets wat hij niet weet en gewoon wil weten.
En maak niet uit wat die mens zoekt en wil weten ,want er is niet een mens gelijk en dus op zoek gaat naar wat voor hem belangrijk is in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iets eetbaars in het bos laat vallen er binnen no time diertjes het netjes komen opruimen een paar muesli kruimels zijn voor je klaar met eten bent al onderweg naar een mieren nest een bakje met etens resten in de regen zit gelijk vol met slakken bijvoorbeeld.
In de natuur word alles(ALLES)hergebruikt werkelijk niets gaat verloren en word hergebuikt dat blijft me altijd weer verbazen de wijze waarop dat gebeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kunnen we nog wat van leren:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@peco mijn dank is groot ;-)
Dat niet alleen een fysieke wereld is, maar ook een geestelijke wereld.
Een Geweldige God die alles heeft geschapen. Als je je verdiept hoe gigantisch geweldig alles is geschapen, hoe kan je dan ontkennen dat dat zomaar is ontstaan?!
Wat een geweldige Schepper! Aan hem alle eer!
Van de allerkleinste, allerfijnste dingen naar een gigantische kosmos! En God is nog groter dan dat: Hij is almachtig!
En weet je, Hij geeft om jou! Hij houdt van jou! Open je ogen! Schreeuw het over de daken! Ik zou Hem niet genoeg eer kunnen geven! Ik, wij, zo klein en zo'n gigantische God die Geeft om ons! Aan jou om hem aan te nemen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Halleluja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God is almachtig dus als hij inderdaad hemel en aarde heeft geschapen, kon hij dat met één vingerknip doen. Dus dat is helemaal niet zo bijzonder. Eigenlijk heeft hij zich er met een jantje van leiden afgemaakt, want de wereld is verre van volmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld is niet meer volmaakt door de zonde.
Toen dat er nog niet was zag God dat het (de wereld) zeer goed was.
de volledige liefde die twee mensen voor elkaar kunnen hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik als geniaal zie en alles voor opnieuw zou doen is: extase, dansen en sex. Daarna mogelijk.., lekker eten, drinken. Warm weer, in het water spelen, varen, rijden, vliegen. Met het paard snel gaan. De blik in de ogen van een levend iets wat een ziel in zich heeft dat ook leeft warm en sprankelend is. De vraag is wat we als geniaal zien en niet wat we zouden willen zien. Want dat zou weer in een heel ander antwoord resulteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toeval / het lot...
bijvoorbeeld; je bent op weg naar een nieuw restaurant en alles zit tegen, je date komt te laat, weg opgebroken of verkeerd rijden, panne, restaurant ziet er niet gezellig uit en toch ga je ondanks alles naar binnen, want dat had je gepland en wat blijkt; het eten is niet te eten, service ver te zoeken, last van je maag en spijt dat je niet naar dat gezellige leuk uitziende tentje bent gegaan...
eigenlijk zou je naar al die tekenen moeten luisteren en flexibel zijn en daar stoppen waar je dacht, hé daar zou ik ook wel s willen eten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je denkt dat je iemand bent (ik ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat er mensen zijn die niet van sex houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat de wereld, heelal en wij er zijn lijkt me.