Wat is dichtheid

Bij NaSk moesten we bedenken wat dichtheid eigenlijk was.We moeten het zelf bedenken maar ik kom er maar niet uit hulp is hartstikke welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je even naar Wikipedia was gegaan, je hier sneller klaar mee was geweest :)

Het beste antwoord

Dichtheid:
De grootheid die uitdrukt hoeveel massa per volume-eenheid (gemiddeld) aanwezig is in een specifieke stof, in een object, of in een bepaalde ruimte. '

Het kan ook het aantal eenheden per oppervlakte zijn, bijv: aantal mensen in een ruimte of het aantal grassprieten in een wei,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt :D

Andere antwoorden (4)

aantal gram / kilogram per cm2 of m2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aantal gram in m2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Nina14, per volume eenheid en niet per oppervlak eenheid, dus per cm3 of m3 liter.
zie een plein voor ogen, met daarop een aantal mensen.
hoe meer mensen, hoe groter de dichtheid.
dit idee kan je ook verkleinen, naar moleculair niveau.
13 jaar geleden
De dichtheid of soortelijke massa (ook wel soortgelijke massa genoemd) van een materiaal is in de natuur- en scheikunde een grootheid die uitdrukt hoeveel massa van dat materiaal aanwezig is in een bepaald volume. Vaak wordt nog de verouderde (maar foutieve) term soortelijk gewicht gebruikt.

Dus simpel gezegd: het gewicht van een stof per volume-eenheid, dus b.v. gram/cm3 of kg/liter(dm3). De dichtheid van water is 1 kg/liter(dm3).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons met scheikunde zeggen ze altijd:' Dichtheid is de verhouding tussen de massa en het volume van een stof'.