als je hem voor de helft in een bankschroef zet, en de bovenste helft ook met een soort bankschroef of iets dergelijks vast zet, en dan die bovenste via een hefboom zal buigen, zal de munt kunnen breken. Echter, het is mogelijk dat dit metaal buigt voordat het breekt. In dat geval zul je hem vervolgens meerdere malen heen en weer moeten bewegen zodat de munt uiteindelijk zal breken. Hierdoor zal ook de binnen en buiten kant niet van elkaar gescheiden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja.. maar daar heb je wel wat krachten voor nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Er moet echter wel veel kracht op de munt gezet worden, het materiaal is namelijk er stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar je zult 'm een heel aantal keren heen en weer moeten buigen om te zorgen dat metaalmoeheid optreedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een 1 euro munt zal niet direct breken. Het loslaten van de "gouden" rand tov het midden zal voordat de munt breekt eerder geschieden. Maar om dat nu breken te noemen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan,
met de goede materialen en stoffen, zoals bijvoorbeeld Liquid Nitrogen (stikstof) een tang en een bankschroef, denk ik dat je een heel end komt met het breken van een euro muntje.

daar gaat je euroknaller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets ter wereld is echt hufterproof. Dus zo'n munt kan je met veel inspanning ook wel breken. Wat makkelijker gaat is hem van zijn "kern "te ontdoen,zodat je 2 stukken overhoudt.