Ja Bacterien maken geluid! Ongelofelijk maar waar. Het is zelfs al bewezen!

Er zijn een aantal bacterie soorten die geluid maken tijdens het koloniseren. De geluidsgolven zijn tussen de 6-43 kHz. Deze geluiden zijn waargenomen met een super gevoelige microfoon.

Voor meer info over het onderzoek zie de bron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee,
En als ze het doen is het niet hoorbaar of merkbaar voor de mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zullen ze idd wel doen, als ze zich splitsen/delen. maar het zijn zulke minieme levensvormen,dat dat geluid door ons niet waargenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en het is te horen ook, denk maar eens aan het gisten van bijvoorbeeld bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of zijn dat de gassen die je hoort sissen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de massa die aan het wer is en dat hoorje, iedrgeval het endresultaat.
Alles wat leeft brengt energie voort. Energie is trilling en trilling is weer geluid.
Alleen het gehoor van de mens is niet in staat deze allemaal waar te nemen.