Zou het mogelijk zijn om in een grote doorzichtige bol een storm te weerstaan?

Dus een experiment met een grote bol. Met voldoende drinken en eten aanboord en een manier om wel lucht maar geen water binnen te laten.

De gedachte is aan een kleinere bol die draait in een grotere bol, en jezelf in een zware storm van boord te laten zetten. Zou je het overleven?

TOEVOEGING:
Wellicht kan het in een Zorb? Wat is een Zorb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ja, ik zou niet weten waarom je het niet zou overleven. Als er wel lucht naar binnen komt, maar geen water... absoluut.

Alleen vraag ik me af wat dan na de storm. Je bent ongetwijfeld behoorlijk afgedreven en zonder enige vorm van voortstuwing zou het goed kunnen dat je dan alsnog van de honger en dorst omkomt.

Toegevoegd op 12-05-2009 15:16:08
Moet opeens weer denken aan mijn reis naar Nieuw-Zeeland...
Wel eens van Zorben gehoord?

Toegevoegd op 12-05-2009 22:07:40
Je vraagt wat zorben is? Dat is in een soortement van Hamsterbal (maar dan meer opblaasbaar) van een heuvel naar beneden stuiteren. Erg leuk.

Zie de link van het eerste zorb-centrum ter wereld:
http://www.zorb.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overleven wel; prettig niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh?

Een grote doorzichtige bol? Die laat geen water naar binnen maar wel lucht? Een soort gebouw, zeg maar? Ik heb diverse stormen overleefd terwijl ik mij in een gebouw bevond. Dus ik zou ja op je vraag moeten beantwoorden...

Bedoel je soms zoiets...

Toegevoegd op 12-05-2009 15:26:27
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, nog een Zorb-foto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorb-foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi plaatje !
Echt een pretje lijkt het me niet, maar overleven doe je vast wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die bol niet van glas moet zijn, dan geef ik je wel een kans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel zal afhangen van het gewicht van die bol.Als hij erg licht is en een speelbal wordt van de elementen, zal hij gaan waaien, rondtollen,op het water drijven.Je zal je goed moeten vastmaken om niet tegen alles aan te vliegen wat er nog in die bol zit.
Als de bol gemaakt is van stevig materiaal denk ik dat je echt wel goed zit.
Een experiment dat echt wel de moeite loont!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk; als 2 bollen ; van b.v. lexaan; in elkaar plaatst met er tussen stromend verwarmd water.
dan kan je elke """" storm """" weerstaan. is mijn mening

ook allerlij enge straling wordt door het water tegen gehouden

ook gewoon thuis natuurlijk, overall eigenlijk;
ook in de ruimte;

grappig................ " dit ""

dirk

(wordt hier in de buurt ook vaak God genoemd)