Wat ik ooit ben tegengekomen:

Alles reist door de ruimtetijd met een constante snelheid C.

Ga je door de ruimte met snelheid < C, dan wordt het restant van de snelheid gebruikt om vooruit te reizen in de tijd.

Ga je door de ruimte met snelheid = C, dan hou je niets over om door de tijd te gaan, en sta je dus stil in de tijdsrichting.

Ga je door de ruimte met snelheid > C, dan moet je dus een negatieve richting hebben in de tijd om te compenseren.

Wat ik ook ooit ben tegengekomen: C is geen absolute BOVENgrens, maar een absolute grens. Om de barrière te breken moet je oneindige energie hebben, en dat is onmogelijk, maar als je begonnen bent met snelheid > C, dan is het onmogelijk om af te remmen tot onder deze snelheid om dezelfde reden als het onmogelijk is om bij een beginsnelheid < C hier voorbij te accelereren.

Dit alles klinkt op zich redelijk logisch, maar als er een ding is dat natuurkunde ons leert, dan is het dat het universum zich weinig aantrekt van wat logisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan zou je in het tijdloze zitten en eruit zien als een uitgetrokken vers gekauwde kauwgum.

Toegevoegd na 16 minuten:
Althans volgen Einstein's theorie

De tijd zou dan wegvallen ...maar da's allemaal hypothetisch .
Dus nog niet vatbaar voor expirimenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je blijft gewoon in het heden. Tijd en lichtsnelheid zij twee verschillende zaken, die elkaar niet beïnvloeden. om naar de toekomst te gaan zou je sneller moeten zij dan de tijd, wat niet mogelijk is. Om naar het verleden te gaan zou je de tijd terug moeten draaien, wat ook niet mogelijk is. De teletijdmachine van Professor Barabas werkt alleen in stripverhaaltjes.
jc54
13 jaar geleden
Ha, die Rick2048;

Als je sneller dan het licht vliegt ga je ook naar de toekomst, alleen een stuk langzamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneller dan het licht kan niet.
Dat kan ik hier niet verder uitleggen, maar verdiep je maar eens in de relativiteitstheorie van Einstein.
Het kan eenvoudigweg niet.
Als je er iets aan hebt : Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw massa wordt oneindig groot en dat schiet niet op, vooral niet als je wilt afvallen..
Als je van aarde zou vertrekken, terwijl b.v. je vader 65 jaar oud is en je zou na enige jaren, zeg 5 met de lichtsnelheid rond reizen en als je dan weer op aarde zou terugkeren,zou jij 5 jaar ouder zijn. Maar je vader en allee vrienden en bekenden zouden reeds lang tot stof vergaan zijn.De conclusie moet dus luiden, dat je naar (andermans) toekomst reist.