Haha, zit je ook tv te kijken?!
Nijlpaarden hebben enorm veel kracht in de poten.
Zo kunnen ze zich snel in het water voortbewegen.
Een kwestie van spieren dus.
Daarnaast hebben ze door hun vet een groot drijfvermogen.
Die combinatie maakt ze tot ware krachtpatsers in het water.
Vergeet niet: Nijlpaarden 'lopen' als het waren door het water, zo krachtig zijn hun spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Just curious: Wat hebben jullie zitten kijken dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook af ;-) Vergis je niet: nijlpaarden kunnen verdraaid snel lopen, daar vergissen mensen zich vaak in. Draagt mede bij aan het aantal doden dat het nijlpaard "op z'n geweten heeft" - mensen die zich tussen het water de hippo bevinden hebben weinig kans als er zo'n bakbeest van 2000-3000 kilo op ze af komt denderen met zo'n 30 km/uur.
Dus als ze over de bodem lopen gaan ze ook heel rap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik: Toepasselijk dat net jij hier nog even een reactie geeft.
Maar klopt, nijlpaarden stoppen ook niet om om je heen te lopen, hij loopt gewoon dwars door/over je heen.

Andere antwoorden (1)

Alleen jonge nijlpaardjes zijn snel in het water, volwassen nijlpaarden kunnen niet zwemmen. Nijlpaarden duwen zich voort met hun enorm sterke poten, net zoals honden. Doordat er zoveel kracht in de poten zit, zijn ze zo snel.