hoe maak je zelf een slaapmiddel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zou ik echt niet proberen, of je wil voor altijd slapen.

Antwoorden (14)

Een glaasje wijn drinken en dan naar bed met een goed boek.

Of natuurlijk seks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme melk en dan honing erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bonbini en eef, allebei bedankt. ;))"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad, heerlijk he of soms anijsblokje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wiki, nee bedankt maar toch maar geen anijsblokje. ;))"
Een dagje flink hout hakken is bijvoorbeeld zo'n middel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goeie wietjoint werkt prima!

Toegevoegd na 25 seconden:
oh bron? Ik doe het al tien jaar voor het slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker :)
Drink valeriaanthee, en gebruik zo min mogelijk suiker (ook in je normale voeding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb je nodig :

Benodigdheden
200 gram gedroogde kruiden of eventueel 400 gram verse kruiden
2,5 dl alcohol*
7,5 dl water

100 gram gedroogde kamille of 200 gram verse kamllie
Hak de kruiden fijn en doe ze in een glazen kom of pot.
Meng de alcohol met het water en voeg de vloeistof toe en sluit de pot goed af.
Zet de pot op een warme, donkere plaats en laat hem daar 14 dagen staan.
Schud de pot elke 2 of 3 dagen om.
Zeef het mengsel na de 14 dagen in een schone pot, waarbij de overblijfselen van de natte kruiden apart worden gehouden. Deze kunnen vervolgens worden uitgeperst met bijvoorbeeld een wijnpers of door ze in een stuk katoen te wikkelen en ze uit te wringen.
Bewaar de tinctuur in een gekleurde, glazen pot of fles en zet deze op een donkere plaats.
Zet de naam en datum van bereiding op de flessen.

Gebruik:
Deze tinctuur is zeer geschikt als middel tegen slapeloosheid.
Neem ongeveer 20 minuten voordat u naar bed gaat 5 ml (1 theelepel) in.
Als dit niet werkt, neem dan weer 5 ml in.
U mag maximaal 15 ml per nacht innemen.
De volgende avond kunt u beginnen met bijvoorbeeld 10 ml, totdat u de voor u ideale dosering vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron ?
-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Een wandeling maken voordat je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je morgen nacht lekker en goed wilt slapen ga je vannacht gewoon niet slapen. Dus helemaal geen middeltje nodig.
( ja morgen misschien een sterke kop koffie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmaat in je leven........ 's ochtends op tijd op en zin hebben om heel de dag wat te gaan doen. bv. sporten, tuinen, koken, fietsen, hardlopen, etc.. etc.. Kijk en als je dan in je bed ligt moet je niet meteen denken dat je als een blok in slaap valt, soms wel natuurlijk, maar soms ook niet. Denk dan de dag over en neem er de positieve dingen uit en je zult zien dan dat je dan wel goed slaapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor een fris bed in een donkere kamer met een niet al te hoge temperatuur!
Luister voor het slapen gaan naar rustgevende muziek, en begin je geest op deze manier tot rust te brengen. <--- dit is je slaapmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeker niet zelf gaan experimenteren.ga liever naar je huisarts en overleg met haar/hem wat voor jou het beste is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoofd leeggooien als je dat kan. neem ook warme melk met honing. drink warme dingen gewoon en niet een te leuke boeken lezen. of misschien wel dan worden je ogen sneller moe. een zachte liedje opzetten. probeer maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er eigenlijk meer om wat je NIET moet doen: koffie drinken, alcohol drinken (je slaapt we in maar doordat je lichter slaapt wordt je ook weer sneller wakker), drukke of spannende televisie kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een Jointje paddestoel of zelf een asprientje werkt

Toegevoegd na 1 minuut:
maar geen asprientje en paddestoel eten,,,
(Paddo)