hoe kan het dat iets dat je niet kunt zien met het blote oog (een atoom) zo krachtig is?

bijv oorbeeld als je een atoom splits. . .waarom klapt die dan en hoe kan er zoveel kracht/energie uitkomen?

Toegevoegd na 9 uur:
hoe kan zo iets kleins, zo veel energie bevatten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Jij maakt het al of niet kunnen zien van iets als maatstaf voor hoe krachtig iets is. Dat is natuurlijk een onjuist uitgangspunt.
Waarom er zoveel energie in zoeits kleins kan zitten is een andere vraag. Ik denk dat wij mensen dat niet kunnen bevatten. Iemand kan het je uitleggen maar of je hat echt kan bevatten wat er gebeurt? ik weet het niet. Ik denk dat alleen de allergrootsten der aarde (Einstein en dat soort namen) misschien deels kunnen ontrafelen hoe al die energoe in zo'n klein punjte kan zitten.

Concreet: ik heb dus het juiste antwoord iig niet :-(