Kan een Higgs boson deeltje dwars door de aardkorst schieten en er aan de andere kant weer uitkomen? Of zijn dat indianenverhalen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Van het Higgs-boson weet ik het niet, voor neutrinos geldt het in ieder geval wel. Dat is al gemeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Higgs deeltje is een fictief deeltje, dat zou moeten bestaan, maar het bestaan is nog nooit aangetoont... Toont men het aan, dan zal een hele reeks van formules kloppend worden en daarmee het zicht op het bestaan van het heelal gevat kunnen worden in één zichzelf bewijzende cluster van formules... the unification theory...

Dus hoe het zich gedraagt, weet men ook niet... Neutrino´s en anti-neutrino´s vliegen (bijna) ongehinderd door de aarde inderdaad... Als dat 100% was, kon men ze dus ook nooit aantonen...

Toegevoegd op 04-05-2009 12:25:49
boson en deeltje is hetzelfde... dus is een overbodige toevoeging...

Toegevoegd op 04-05-2009 12:33:19
indianenverhalen zijn indianenverhalen, niet dit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boson en deeltje zijn niet hetzelfde. Atomaire deeltjes komen in twee soorten: bosonen en leptonen. Het Higgs-deeltje is een boson. Een proton ook. Een elektron is bijvoorbeeld een lepton.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+10 vanwege deze leerzame aanvulling
Als een Higgs deeltje kan botsen of gevangen worden... in beide gevallen verliest het energie. Dat verlies moet toch gepaard gaan met teruglopen in snelheid zou je zeggen. Gezien de vele mogelijkheden tot botsen als het Higgs deelte dwars door de aarde reist ben ik genieigd om te denken dat het deeltje ernstig afgeremd kan worden en mogelijk ook niet de hele aarde door reist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Higgs-boson, zo denken fysici, is ooit begonnen als tachyon.Een theorie stelt dat een tachyon,inflaton genaamd, het oorspronkelijke proces van expansie in gang zette.Fysici nemen aan dat het universum begon als een vals vacuum waarbij het inflaton het vacuum destabiliseerde zodat het universum de overgang beleefde naar een echt vacuum, waarin het Higgs-boson een gewoon deeltje werd.Nu begonnen de subatomaire deeltjes massa te krijgen die we kunnen meten.
Het Higgs-boson, het goddelijk partikel is nog niet gevonden.Als het gevonden wordt zal het Standaardmodel volledig zijn en wordt aangetoond dat het tachyon ooit heeft bestaan,maar nu tot een gewoon deeltje is geworden.
Tachyonen representeren een bizarre kwantumtoestand waarin objecten sneller bewegen dan het licht en misschien zelfs de causualiteit schenden.Ze zijn lang geleden verdwenen en hebben misschien tot het ontstaan van het univerum geleid.
De theorie zal getoetst worden in de Large Hadron Collider
(Genève).Als het Higgs-boson gevonden wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het enkele idee dat deeltjes los door de aarde heenvliegen is zeker geen indianenverhaal. Neutrino's doen het doorlopend, in drie varianten zelfs.

Over het Higgs boson is veel te weinig bekend, als het al aantoonbaar is, om je specifieke vraag te beantwoorden.