Wat is dat voor geluid die duiven maken als ze voorbijfladderen?

Ik heb er eens opgelet en merkte dat je bij elke slag met hun vleugels een soort "oemp..oemp.." geluid maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

beetje vreemde vraag.......

je geeft het antwoord al, wat is dat voor geluid: oemp oemp

wat voor antwoord verwacht je eigenlijk, of heb ik de vraag niet goed begrepen?

Toegevoegd na 12 uur:
na de reactie:
De vleugels van de duif komen samen boven zijn rug tijdens het vliegen. Het geluid komt echter niet omdat de vleugels elkaar raken. Maar de vleugels hebben een bepaalde slag dat het geluid veroorzaakt. Ze kunnen snel vliegen, dus dat geeft ook meer lawaai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm..ok, als een duif langsvliegt maken ze een bepaald geluid..tja..hoe ik het duidelijker moet stellen weet ik niet.
Ik zou zeggen; als je een duif voorbij hoort fladderen moet je daar 'ns op letten. (forget about the oemp).
O, en ik verwacht een normaal antwoord (maar dat lijkt me logisch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan het geluid me inderdaad voor de geest halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broer is duivenmelker en deze zegt dat het beslist geen mus is want mussen doen meer van brrrrrr.Duiven doen iets wat lijkt op hoempa, maar dan zonder pa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iet wiet weit..weg.

Andere antwoorden (1)

dat is de luchtdruk die door de klappende vleugels wordt veroorzaakt.