Kan deze theorie kloppen? De aarde is hol

Ik las eens een theorie over dat de aarde hol zou kunnen zijn (The Hollow Earth Theory)

ik weet niet of het echt kan maar ik heb zeker 2 uur naar het interview zitten luisteren van van de 2 jongens en met elke uur begon ik er steeds meer in te geloven,

en de enige reden dat ik het steeds meer begon te geloven was omdat, net als iedereen vroeger dacht dat de aarde plat was nu ook iedereen denkt dat de aarde een vaste massieve kern heeft van binnen. terwijl later het tegen deel is bewezen.

ik moet toegeven dat de theorie best gek klinkt, maar als er 1 ding is dat ik weet wat je Niet moet doen bij Natuur wetenschap, dan is dat wel andere mogelijkheden uitsluiten.

Bron van Theorie: http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je naar een dergelijk interview zit te luisteren, hoor je alleen de voor-argumenten en zit er niemand tegen-argumenten in de discussie te gooien, waardoor je vaak geneigd bent met de sprekers mee te gaan. In de praktijk echter is het al een verouderde theorie, waarvan inmiddels eigenlijk wel zo goed als vaststaat dat het natuurkundig / wiskundig onmogelijk is, en zijn er voldoende bewijzen van het tegendeel - al hebben we inderdaad nog nooit tot de kern kunnen boren en moeten we afgaan op metingen en waarnemingen van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk was dat ooit de regering van de Sovjetunie (en dan voor de Noordpool), simpelweg omdat je dan over hun grondgebied kwam. Het is dus al even geleden dat het verboden was, en echt niet één of ander complot omdat je het 'gat' in de aarde zou zien als je over de Noordpool vliegt. (Of wat dan ook de reden zou zijn dat je niet over de polen zou mogen vliegen van een regering wiens grondgebied het niet eens is.) Je kunt tegenwoordig zelfs speciaal een ticket kopen om over de Noordpool heen te vliegen: http://www.polarflug.de/ Welk onderzoek wordt volgens jou trouwens niet vrijgegeven?

Andere antwoorden (4)

Nee, deze theorie kan niet kloppen. Waarom dat niet kan, staat al in het wikipedia-artikel waar je zelf naar linkt. Maar ook voordat ik dat had bekeken, was mijn eerste gedachte: het idee van een holle aarde strookt niet met de zwaartekracht van de aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de bron goed doorleest, lees je ook dat echt AL het wetenschappelijk bewijs tegen deze theorie indruist. Dus nee: deze theorie kan niet kloppen. Het is wel ontzettend leuk om er over te fantaseren en spannende boeken over te schrijven .

Als je echt een 'gelover' wil zijn bevindt je je in het gezelschap van befaamde aluhoedjes zoals Adolf Hitler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet verder vertellen, maar de aarde is hol en gevuld met teddy bears, de bruine variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee kan niet.
als de aarde hol zou zijn en er zou op een of andere manier water bij het gloeiend hete lava komen dan zou er vreselijk veel stoom ontwikkeld worden waardoor de druk op de aardkost van binnenuit wel heel erg groot zou worden en de boel uit elkaar barst.
aan de andere kant ...... als het daarbinnen een beetje afgekoeld zou zijn kunnen we wel wat water kwijt en daarmee de stijgende zeespiegel laten dalen hmmm nu draaf ik door.........