Op bepaalde tijdstippen op het jaar zou het mogelijk zijn eieren rechtop te zetten voor enkele minuten? Echt waar? Wanneer? Waarom?

Heb dat ooit in een populair wetenschappelijk magazine gelezen

Maar ik heb mijn twijfels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Het lukt mij elk weekend bij het ontbijt weer. Ik zet het ei na het koken hard op tafel neer en dan blijft hij of zij op het gedeukte kantje rechtop staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het idee dat je tijdens de equinox je eieren rechtop kan zetten en op andere tijdstippen niet is trouwens een broodje aap verhaal. Zie:

http://urbanlegends.about.com/od/errata/a/equinox_eggs.htm
http://urbanlegends.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=urbanlegends&cdn=newsissues&tm=31&f=00&su=p284.9.336.ip_p504.3.336.ip_&tt=2&bt=0&bts=0&zu=http%3A//www.badastronomy.com/bad/misc/egg_spin.html%23badegg

In de tweede link ook een heel pak eieren rechtop staand buiten de equinox periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het heeft niets met de tijd van het jaar te maken, maar meer met hoeveel geduld jij hebt. Op Youtube vind je mooie demonstratie-filmpjes van hoe je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tijdstip is inderdaad erg belangrijk. Het werkt alleen op de eerste donderdag na pasen, om 13:27, of tijdens schrikkeljaren met sint-juttemis. Dit heeft te maken met aardstraalfluctuatie in het sterrenbeeld orion.
Als je op die tijdstippen een met pindakaas besmeerde boterham op je hoofd legt (besmeerde kant onder !!) en driemaal kloksgewijs naakt rond het ei rent dan kun je het daarna zonder problemen rechtop zetten.

Als je geen pindakaas in huis hebt dan kan hagelslag ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt elke keer weer als Pinksteren met Pasen samenvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze maar hard genoeg neer zet,blijkt het op andere dagen ook te lukken! Echt waar! Omdat dan het draagvlak(basis) vanhet ei groter wordt!
P.s. Wel ei eerst koken!