Een vitamine is een voedingsstof waarvan minder dan een gram per persoon per dag via voedsel wordt opgenomen omdat die persoon ze wel nodig heeft maar niet of in onvoldoende mate zelf kan maken. De naam is dan ook een samenstelling van vitale en amine.

Tegenwoordig weten we dat er ook vitamines zijn die geen anime-structuur hadden. Het heeft geen zin om al die structuren te tekenen dus zal ik het houden bij de grootste groep, de amines.

Dit is een functionele groep bestaande uit een stikstofatoom met daaraan gebonden drie koolstof- en/of waterstofatomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan ik je alleen grafisch laten zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wat plaatjes van vitamine C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel me vandaag plotseling heeel gezond en de scheurbuik is ook verdwenen....
in bij gevoegde link vindt zowat van alles over vitamines ook hun verschillende formules
fremar
13 jaar geleden
Zo ziet vitamine B12 er uit.