Hoe kan je vingerafdrukken verwijderen van voorwerpen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.6K
tinus1969
2 jaar geleden
Dat hangt van het voorwerp af. Meestal is een natte doek met een beetje zeep genoeg.

Antwoorden (1)

Menselijke vingerafdrukken zijn voornamelijk samengesteld uit olieachtige resten vanwege de natuurlijke oliën in de menselijke huid die op het oppervlak worden afgezet.
Papier kan vingerafdrukken gemakkelijk vasthouden, omdat ze een deel van de olie absorberen en een markering achterlaten die niet lijkt op de structuur van het papier en ze kunnen worden onthuld wanneer het papier tegen een lichtbron wordt gehouden. Het is erg moeilijk om alle sporen van dergelijke afdrukken te verwijderen zonder het papier zelf te beschadigen.
Tandpasta werkt goed om vingerafdrukken en vegen van muren te verwijderen.
Een oplossing van maïzena en water kan vingerafdrukken van behang verwijderen.
Door een stukje doorzichtige plastic tape kunnen vingerafdrukken van televisie-, computer- of lcd-schermen worden verwijderd.
SimonV