Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je moet eerst realiteit zo definiëren zodat je er een antwoord op kan geven. (Antwoord zit dan al in je definitie waarschijnlijk.)
De definitie bepaal je zelf. Of samen als je het er met iemand anders over hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de overheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lastige vraag, en niet helemaal duidelijk: door 'm zo te stellen ga je er van uit
a) dat er een realiteit is en
b) dat die door iemand "bepaald" wordt
terwijl dat helemaal geen discussievrije veronderstellingen zijn.

Om bij a) te beginnen: ik wil er best van uitgaan dat er één realiteit is, maar de vraag is dan of en hoe we die kunnen kennen. Bovendien heb ik geen goede manier om te controleren of iemand anders z'n kennis van deze realiteit dezelfde is als de mijne en of we het dus over hetzelfde hebben.
Ook b) is niet discussievrij: zoals ik al zei wil ik er van uitgaan dat er één realiteit is, maar dan is het dus geen kwestie van bepalen - de realiteit is zoals hij is. Je kunt wel dingen creëren, maar de mogelijkheid van die creatie was al aanwezig.

Kortom: mijn antwoord zou zijn "niemand bepaalt de realiteit".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerste les journalistiek : "Facts are sacred" Dus de realiteit is gebaseerd op verscheidene nieuwsagenschappen (reuters, afp, efe, dpa, belga enz) die telkens een dubbel check controle uitvoeren op de echtheid van het feitenmateriaal. Dus dat is realiteit in journalistieke zin. Nu in een algemene volksterminologie is perceptie de realiteit . Meestal niet korrekt omdat feiten en gebeurtenissen zo complex kunnen zijn en men niet over alle elementen beschikt. Vraag 100 mensen of ze de oorsprong van de actuele economische crisis kunnen uitleggen. (Subprime, cdo, cds enz enz sinds 1987 !!!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerste les journalistiek : "Facts are sacred" Dus de realiteit is gebaseerd op verscheidene nieuwsagenschappen (reuters, afp, efe, dpa, belga enz) die telkens een dubbel check controle uitvoeren op de echtheid van het feitenmateriaal. Dus dat is realiteit in journalistieke zin. Nu in een algemene volksterminologie is perceptie de realiteit . Meestal niet korrekt omdat feiten en gebeurtenissen zo complex kunnen zijn en men niet over alle elementen beschikt. Vraag 100 mensen of ze de oorsprong van de actuele economische crisis kunnen uitleggen. (Subprime, cdo, cds enz enz sinds 1987 !!!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding