Donder is het geluid, bliksem de lichtfilts en onweer het weertype. doordat wolken tegen elkaar aanbotsen onstaat er een overdrag van stroom. Dat botsten hoor je en de bliksem zie je. Dat gebeurt tegelijkertijd. De lichtflits zie direct. Geluid heeft tijd nodig. Hoe verder weg hoe langer het duurt voor je de donder ook hoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ha ha enorme typ fout gemaakt. Het moet natuurlijk overdracht zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Onweer is het natuurverschijnsel. De donder is het akoestische effect daavan. De bliksem is de vonk die een weg zoekt naar aarde met zo weinig mogelijk weerstand....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donder is het geluid. Bliksem is de lichtflits. Onweer is een combinatie van beide.
13 jaar geleden
Donder is het geluid van de ontlading,
Bliksem is het licht van de ontlading,
en onweer is de combinatie van deze twee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donder is het geluid dat ontstaat door de grote hitte van bliksem.
Onweer is weer waarbij het bliksemt en dondert.
Bliksem is een lichtflits door de lucht.