Kan een spiegel oxideren door spiegelverwarming?

Ik heb een nieuwe spiegel voor in de badkamer gekocht met verlichting en spiegelverwarming. De lijst is van aluminium. Nu oxideert de spiegel aan de randen. Er wordt beweert dat dit komt door de spiegelverwarming en dat spiegels zonder spiegelverwarming hier geen last van hebben. Het gaat hierbij on de combinatie van een aluminium lijst in combinatie met spiegelverwarming wat dit veroorzaakt. kan dit? Is dit logisch? Volgens mij komt het meer door het vocht wat er tussen kan komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Dat 'oxideren' van de randen, wordt in het algemeen zo genoemd: "Het weer komt in de spiegel". Dat heeft niets te maken met je spiegelverwarming, maar alles met de kwaliteit van je spiegel zelf. Door inwerking van vocht wordt de spiegelende laag aangetast.
Zie verder:
escape