Als mijn kind en ik allebei ons DNA uploaden op myHeritage, toont die dan dat we familie zijn?

Stel dat ik mijn DNA instuur en ook mijn dochter haar DNA instuur, maar zonder aan myHeritage mee te delen dat we familie zijn, krijgen we dan een 'match' te zien?

Pieterke
3 jaar geleden
Die DNA test op MyHeritage schijnt niet zo betrouwbaar te zijn.Een paar dagen geleden heeft iemand ook al een vraag over DNA-testen gesteld. Kijk even of je die kunt vinden.

Antwoorden (2)

Zoals in de reacties staan zijn er veel llachten over MyHeritage en dat deze onbetrouwbaar zou zijn.

Op antwoord te geven op je vraag: de resultaten zullen inzicht geven in de achtergrond van jullie. Aangezien je dochter afstamt van joi, zou dexe oorsprong dus gedeeltelijk hetzelfde moeten zijn. Echter, indien je bedoelt dat jij en/of je dochter een melding o.i.d. krijgt dat er famillie ook een test heeft gedaan: dit gebeurt ivm privacyredenen niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zijn erg veelsoorten DNA-onderzoek. De meeste onderzoeken zijn gerelateerd aan medisch onderzoek of voorspelbaarheid van erfelijke ziekten.
Ook de verwantschap kan met de DNA worden vergelijken.
Bij de verwantschapstest wordt gekeken naar het DNA. Hierin zitten al onze genen. Een groot deel van het DNA is bij iedereen hetzelfde. Maar sommige stukken DNA verschillen per persoon. Iedereen heeft een eigen 'DNA-profiel'. Dat is een beschrijving van het DNA wat jou jou maakt. Net zo uniek als een vingerafdruk. Bij de test worden het DNA-profiel van vader, moeder en kind met elkaar vergeleken. Als die DNA-profielen genoeg op elkaar lijken, zijn het kind en ouders 99% zeker biologisch familie van elkaar.
MAAR: De genetische DNA-testen over medische en verwantschaps-gegevens geschieden met het gewone Chromosomen-DNA. MyHeritage test alleen het mitochondriaal DNA en dat geeft alleen aanwijzing over bevolkingsgroepen. Als toevallig het DNA van jou en je kind in hun database staat krijg je misschien te horen, dat je een Aziatische of Spaanse achtergrond hebt. Het is de keus die jij maakt, maar als je zeker weet dat het jouw kind is blijft het wel erg veel zonde van je geld.
In Tv-programma's is MyHeritage als onbetrouwbaar aangemerkt. Er zijn betere laboratoria die voor ca € 190,- een verwantschapsonderzoek doen.
In de derde link een verwantschapstest waar je zelf kunt aangeven welke test je wilt hebben (vaderschap, moederschap, kind e.d.)