Hoe kan het dat de gitaar dit geluid doorgeeft?

De elementen van een gitaar zijn inductiespoelen en werken met het magnetische veld.

In deze video zie ik Paul Gilbert door de elementen heen schreeuwen en komt het geluid toch door de versterker.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De geluidsgolf (trilling van luchtdeeltjes)van zijn stem raakt de trilling (=geluid) van de (lage) snaren. Het is een geval van resonantie. Lijkt me. Dat kan alleen als de toonhoogte van zijn stem overeenkomt met de stemming van de snaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je de snaar tokkelt met een plectrum krijg je de resonantiefrequentie van die snaar te horen, Dit geluid is eigen aan de dikte en de spanning van de snaar.
Wanneer de snaar in rust is kan die zich gedragen als het membraan van een microfoon.
Dus zolang de geluidsgolf maar sterk genoeg is kan die gesuperponneerd worden op de staande golf van de snaar.
Bijgevolg zijn beide geluiden te horen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dikte spanning en lengte (positie van de vingers op de frets) bepalen de toonhoogte.